Torsdag

Igår

Idag

Nu börjar det kännas i knäna att jag springer. Eller typ bestiger berg! Det värsta är neråt.

Idag har vi badat på Akti, ätit lunch i Vathi och barnen fick varsin ring av restaurangägarinnan, så snällt!

Ikväll tog vi båten över till Telendos och åt en god middag!

Last night

Kvällen började bra igår med fördrink på Ambiance men Alicia var på sitt sämsta humör man kan tänka sig och Junia skulle gå på toa i omgångar, köpte godis för att få i oss varmrätten i "lugn och ro" men inte ens det hjälpte!
Vi satt och svettades och kastade i oss maten innan vi tog bilen hem igen.
Men men, jag ska inte klaga, ibland blir det inte bara som man planerat ;)

Onsdag

Hello, imorse var jag uppe 06.45 och gjorde samma runda igen! 5min snabbare, höll på att tuppa av mot slutet men skam den som ger sig!

Väl hemma blev det en snabbdusch och packade med allt som skulle med till Pserimos. Fick verkligen draaaa upp Kim och barnen som bara ville sova vidare.
Båt-turen gick bra, väldigt varmt bara men jag hade som vanligt förberett med egen brassestol lite mer i skuggan.

Framme på ön haffade vi öns enda solstolar och parasoll.
Ungarna dök och simmade som fiskar i vattnet. Ner med huvudet under ytan och skrattar.

Jag gick även och kollade in ett nybyggt hotell som öppnade i sommar. Vi fick gå in och kolla på rummen och de var sååå mysiga och fina. Skulle lätt kunna stanna över en natt där.

Helt underbar dag och båten gick tillbaka 17.00 till Kaly.

Ikväll var vi helt slut så vi hämtade kycklinggiros och pizza som vi åt hemma.

Nu är det sängen som gäller! Natti.

Tisdag

Jepp jag kom upp kl 07.00, sprang ner till Kantouni. Gick uppför berget, stannade klockan. Gick in i kyrkan, kände lugnet, skrev i boken, gick ut och kollade utsikten.
Startade klockan, gick ner för berget och sprang hem. På 35,22 min. Tycker jag var 👍
Kan bli svårt att klå i morgon.
Det är ganska högt när man startar från stranden.

Efter det så tog jag en dusch och sen väckte jag barnen så blev det frukost.
Idag åkte vi till piratstranden och badade. Väldigt härligt och Junia fick åka piratbåt med Lasse och Åsa.
Vi åt lunch och bara gottade oss i solen.

Nu är det vila i 30 min innan det är dags för att göra oss klara.
Ikväll åker vi till Massouri för inta fördrink och titta på solnedgången. Middag på Hyllan.

Imorgon går båten till Pserimos kl 09.30.
Fullspäckat schema var det här!!! 😜😎

Måndag

Åsa och Lasses plan var försenat sisådär 8 h så vi hade en oplanerad förmiddag 😳
Jag la mig i en solstol och läste lite emellan lek, glassätning, katter som jagades, vatten hit och dit och ja allt annat skoj en ettåring och treåring hittar på.
Kl 15 åkte vi iaf till hamnen och hämtade gästerna!
Väl hemma hade mamma kirrat lunch och sedan hann vi med en timmas bad på kantouni.

På kvällen blev det trerättersmiddag här hemma och nu är jag så mätt att ögonen går ikors.

Imorgon ska jag och Åsa försöka gå upp kl 07 och gå upp till kyrkan.💪💪💪
Inte lätt när resten av familjen (kim o barnen) är sjusovare och sällan vaknar innan 9... Eller 10 rättare sagt!

Tjo

Bilder

Igår kväll vid 22 tiden begav vi oss upp i berget...och vi var ju inte ensamma.

Mor och Kim

Min far

Stranden

Redan söndag

Dagarna går fort här nere, vill inte det!
Igår badade vi på kantouni. Jättefint vatten, men både Alicia och Junia är lite rädda för vågorna.
Vi avslutade med poolen en stund, Junia älskar den.
När vi kom hem hade mamma gjort en god cesarsallad med massa parmesan och en god dressing.
Sedan somnade vi och sov 3h(!) jobbigt med semester ;)

På kvällen tog mina föräldrar med sig barnen och gick ut och åt, jag o Kim tog moppen in till stan och mötte upp Theo o Co., vi var 17 pers som åt middag på pizza porto. Väldigt trevligt, sedan gick vi vidare till Monopoly där Tasos jobbar. Tog en drink och snackade skit, sedan åkte vi hem och gick ut på Domus, men det var sååååååå mycket folk. Fick knappt plats och min mojito var så jäkla stark måste bara ha varit rom i den så jag gav bort den och då kände jag att det var dags för hemgång. Kl var ju ändå 03...

Idag åkte jag o Kim med barnen till Vlyhadia. Mamma och pappa fick en dag hemma, ska förberedas en del till i morgon då Lasse och Åsa kommer med 08,45 båten.

Ikväll ska Kim göra en tacopaj och sedan tar vi en promenad upp till kyrkan där det är folkfest. Det är nämligen saint Panteleimon och det är en årlig tradition som vi håller starkt i.

Fredag

Jag satt inte någon klocka på ringning i morse då jag trodde att barnen skulle väcka oss tidigt, men de sov till halv 10 så det störde ju våran planering lite 😜

Det blev såklart en dag på stranden och jag hann med att träffa många bekanta ansikten, bl.a. Theo med vänner.

Efter lunch åkte vi hem, barnen och Kim la sig och vilade så då fick jag inta en solstol och läsa :) åh va härligt att vara heeeeelt ensam och bara få läsa och sola.

På kvällen tog vi bilen in till Massouri där vi åt middag på en pasta/pizza restaurang.
Var 100 år sedan vi åt där sist så det var trevligt med lite "nytt".

(Alltså kolla in mina ben och knän de ser helt freaky ut😳😳!! Typ en size större än Alicias ben)

Torsdag

Idag fick vi sovmorgon! Junia och Alicia gick ner själva för att äta frukost med mina föräldrar.

När vi var klara åkte vi till Vlyhadia och badade. Kanoners!
Åt lunch på paradiso. Äntligen semester liksom!

Nu är vi hemma igen, siesta dags! Ikväll äter vi hemma, jag har fortfarande inte packat upp allt!

Alicia har badat som bara den idag!

Lugnt och skönt

Hej. Resan hit gick bra, dock var planet från Rhodos försenat i 2 h. Ungarna var otåliga men det kändes ändå ok. Olympic bjöd på mat och dryck samt att vi fick 4 st gratis biljetter som vi får utnyttja när vi vill till vilken destination vi vill, perfekt till hemresan!

Lilla propeller planet gick fint, tog väl 20 min att flyga Rhodos-Kos och sedan väntade vi en kvart och flög vidare till Kalymnos och det gick på 7 min :) jag och barnen somnade den lilla sträckan. Vi satt på rad 9 av 9 möjliga. Längst bak i planet är det 5 stolar på raken. Som på en buss längst bak.
Pappa kom och hämtade oss (det var vi och ett par till som klev av på ön) kändes aslarvigt och vänta på att bagagebandet skulle rulla...

När vi kom fram skålade vi med bubbel och fick tilltugg som mamma fixat.

Gjorde iordning tjejernas nya säng och den blev sååå fin!
Sedan blev det 3 rätters middag och tjejens lekte som bara den. Så himla skönt att slippa alla kläder! De gick omkring i bara trosorna tills det var läggdags.

Natten var bra, alla sov i sina sängar och det mina vänner är guld värt! Jag sover sjukt dåligt med barnen i vår säng. Alla sparkas och svettas och håller på! Nej ååå så bra vi har det nu!

Godnatt

Vi avslutade kvällen på bästa sätt. Barnen fick bada i den 28 gradiga poolen och vi blev serverade grillat till middag.
Jättemysigt!!!

Jag som ikväll avslutade mitt c9 program är nöjd!
Jag väger ikväll efter middag och efterrätt 54,4 kg och mina kläder sitter betydligt bättre! Redo för sol och bad nu :)

Har nog aldrig längtat bort från Sverige som jag gör nu...

Nä nu hinner jag inte med detta längre, vi hörs!

Semester!!!

Hallååååå! 3 timmar kvar och sedan semester!!! Jag börjar jobba igen v.35, känns som en evighet tills dess, hoppas det går långsamt... Vi har massor inplanerat de veckorna.
Jag kan inte bara vara hemma och ta dagen som den kommer. Eller jag kan väl men det är inte min grej! Spelar ingen roll om man är i Sverige eller utomlands, jag måste sysselsätta mig jämt. Jobbigt för vissa kanske (hehe Kim) men jag har myror i brallan!
På söndag kommer Lasse och Åsa ner till oss en vecka.
Sen när de och pappa åker hem så kommer Sarah och Budda. Vet inte riktigt hur länge de tänker stanna men vi ska iaf göra allt som man kan göra på lilla Kaly.

Ikväll är det middag hos fam.Lindström och sedan ringer väckarklockan 03.30.
Puuuuh, skönt att vi får skjuts iaf!

Fick precis ett mms från Tilde, de verkar inte gå nån nöd på tjejerna :)

Nä hej på er!

Måndag

Idag gick det undan på jobbet! Full rulle från start, tror verkligen att det är vädret vi får tacka.
Om man inte kan glassa på stranden vill man kanske göra det fint hemma med ljuuuuus ;)

Efter bankning köpte jag med varsin sallad hem och efter maten satt vi oss alla fyra och kollade på Pippi.

Nu är det sängen som gäller, sista arbetsdagen imorgon, barnen ska vara hos sina kusiner och på kvällen är vi bjudna på middag hemma hos dem.

Säng

Idag kom snickaren med tjejernas säng i Grekland! Visst blev den fin? Låda med hjul under sängen också där vi kan förvara överkast m.m

Junia får sova i underdelen och Alicia har fortfarande sin spjälsäng.
Nästa år får Junia flytta upp och Alicia ta undersängen 👍

Söndag

Snacka om sovmorgon! Vi gick upp kl 11. Myste, kollade på fem myror, åt frukost och bara tog det luuuugnt.
Sen tog Kim med sig barnen och åkte till Ica och hämtade Bee:n från förrådet.
Då kunde jag i lugn och ro packa min och barnens väskor. Så nu är det klart! Bara det sista som ska ner. Skönt!
Har även tvättat och förberett inför kommande vecka.

Kl 16 åkte åkte barnen iväg på kalas i Pershagen, och jag och Kim åkte till Gubbis. Elin fixade mina naglar, jag som har så korta naglar har inte riktigt brytt mig förut men jag tänkte att det skulle vara så skönt att slippa måla dem var och varannan dag.
Så nu tog jag steget och det blev 👍, valde ett typ rosa-korallack med silver glitter som dekoration.

När vi var klara gick vi hem till Sarah och Budda. Hon hade svängt ihop en jädrans god spagetti med köttfärssås som vi blev bjudna på. Mums!
Efter lite snack och chill tackade vi för oss och begav oss för att hämta kidsen.

Tack för denna helg!

Lördag

Ja igår hade vi en väldigt trevlig eftermiddag och kväll. Barnen lekte på som bara den och vi åt en grillmiddag ute (!) avslutade med ett parti plump.

Junia har fått ärva sååå fina klänningar av Matilda. Snälla Matilda ❤

När våra vänner åkt hem och barnen somnat slog vi oss ner i soffan och kollade på taken 3.

För ett år sedan...

Nu tänder vi ett ljus för dig Wilma.
För ett år sedan lämnade du oss och vi saknar dig. Vi pratar om dig nästan varje dag, men vi vet att du har det bra på Ambelli ❤

Helgen kan börja!

Okej, nu börjar man verkligen känna att det är dags för semester.
Mest pga av att alla runt omkring har det, och imorgon jobbar jag sista dagen med Sofi innan hon går på semester.

En bild från min favvo lunch-restaurang i Vlyhadia.

Idag jobbade jag halvdag och åkte och handlade, åkte förbi mina föräldrars lägenhet och checka läget, hämtade post m.m.
Sen har jag städat och tvättat tills Kim kom hem runt 18.30.
Middag: rökta räkor med chiliaioli!

Barnen (som varit med farmor, Per, Malin och Henke idag) kom hem för några timmar sedan.
Många som vill hinna träffas innan vi åker. Jag är glad över att barnen har möjlighet att umgås med sina nära och kära nu sista veckan när vi jobbar.

Ikväll blir det film, vi väljer mellan nya Beck, American sniper och Taken 3.

Imorgon jobb sen på em kommer MJ, Sam och barnen hit på lek och middag.
Lite sorgligt att vi inte kommer ses på 3-4 veckor (vi har inte bestämt hur länge vi ska vara i Grekland)
Nu är vi så vana att träffas varje vecka!

Bästa vännerna 😍

En dag i sthlm

Efter behandlingarna vid 11, gick jag till Drottninggatan, kikade i butiker, köpte kläder till mig själv 😳👏 även lite smink och cremer.
Vidare till Åhléns och sedan körde jag gallerian, NK (där jag fyndade 4st klänningar till barnen från How To Kiss A Frog för halva priset!) och sen tillbaka till Drottninggatan och när jag var klar och satt mig på en bänk för att vila fötterna var klockan helt plötsligt 15.00 och då dröjde det inte länge förrän Kim hämtade upp mig typ bakom Åhléns.
Fick en rejäl promenad, kände mig inte hungrig ett dugg (tog en shake till lunch) och drack vatten.

Vi åkte hem till Malin och Henke i fruängen för att kolla nya lyan. De har verkligen slitit som djur och resultatet är 👍, jag o Kim ska bara hjälpa med el-grejerna. Uttag, dimmrar och såsmåningom lampor. Kommer bli perfect det dära!

När vi kom hem orkade vi inte laga käk så vi mötte upp Jonn och Sandra för att käka på mira mar. Och ja, jag höll mig inom ramarna vad man får och inte får äta och dricka 😜

Barnen kom hem vid 22 tiden efter en toppen "weekend" i Vimmerby. Ojoj vad de hade gjort grejer. De hade inte ens hunnit med allt där inne.
Nästa gång ska ja med! Det låter som en upplevelse för alla åldrar :)
Tack så himla mycket för att barnen fick göra detta med er!!! ❤❤❤

Datenight

Ja, igår efter jobbet fick jag min efterlängtade middag! 😃
Kim grillade lövbiff och sparris och det mina vänner, kändes som en gourmetmiddag.
Sedan åkte vi till Heron och gick på bio, vi såg jurassic world och den var faktiskt helt ok 👍 över förväntan i alla fall. Man visste väl typ vad som skulle hända men den var ändå spännande.

Nu är jag på väg till Odenplans skönhetscenter och ska fixa till mig lite så jag är redo för sommaren.
Vaxa benen, plocka o färga brynen osv.
Sedan ska jag ta en tur på NK och Åhléns, var jättelängesen jag gick runt där.

Hej så länge!

Nytt

Blev helt förälskad i denna kimono dress som Kenza visade upp på sin blogg, skyndade mig in på bubbleroom och beställde den. 200:-, vilket kap!

Sommarlov

Idag gick tjejerna sista dagen på förskolan! Nu väntar fem veckors semester, dock jobbar jag och Kim en vecka till men barnen ska få göra massa skoj utan oss ;)
Imorgon drar de iväg till Astrid Lindgrens värld med farfar Lasse och Åsa. De ska bo på hotell och de kommer säkert ha det sååå kul! Önskar att jag också kunde följa med, har aldrig varit där!

Annars då? Jo jag är inne på dag två. Det har varit jobbigt idag, ska bli skönt att få fast föda imorgon till middag ;)

Imorgon ska jag och Kim passa på att gå på bio när kidsen är borta på äventyr. Det var vääääldigt länge sedan vi var på bio tillsammans.

Ciaoo

Mysbild på Junis och Cesar

Dag 1

Ja, idag körde jag igång med change 9.
Jag vägde mig och mätte mig innan start.
Start vikt: 57.0 kg
Mina 3 mål:
Att inte känna att mina klänningar stramar åt.
Känna mig lite mer peppad att gå omkring i bikini nästa onsdag.
Bli av med 2 kg 😊

De två första dagarna i programmet är väl meningen att det ska kicka igång allt typ som en omstart för kroppen.
Så idag har jag inte ätit någon fast föda. Druckit aloe vera, fibrer, och måltidsersättning.
Och så har jag hällt i mig vatten. Vanligt hederligt vatten.
Det är riktigt jobbigt att hålla sig mellan tälje-etuna, imorse var jag sååå kissnödig att jag var tvungen att stanna på vägen 😎

När jag kom hem från jobbet så joggade jag 3 km. Hade inte orkat mer för energin är nere på botten nu, men i övermorgon får jag börja äta ett mål om dagen på 600 kcal.

Yeye så var det med det! Känner mig fortfarande peppad, fortsättning följer imorgon!

Söndag

Idag var en mindre bra dag. Massa skit och jag blir på sånt sjukt dåligt humör när allt inte går som planerat. Sen så fick jag typ en allergisk reaktion i natt/morse då andningen har varit sjukt ansträngande hela dagen...

Jag har iaf bestämt mig för att köra C9 med start i morgon.
Vill bara testa och komma i lite bikiniform till Grekland. Känner väl själv att det blivit mycket rosé och feta såser och fika på jobbet. Slut med det!

Jag ska uppdatera hur mina 9 dagar ser ut.

Nu idag på eftermiddagen kom Malin och Henke förbi. De ville bara säga hej och kolla hur vi har det och det var ju snällt.
Vi hämtade mat och satt och snacka. Sen spelade vi kort och garvade läppen av oss åt alla bilder vi tog under kvällen.

Så dagen avslutades ju på bästa sätt, men men... Jag är fortfarande irriterad!

Sommarkrysset

Igår blev det en riktig spontankväll med Becky. Hon ringde mig när jag jobbade och frågade om jag ville hänka med till grönan och se sommarkrysset.
Så vi drog dit med två av hennes vänner och satt längst fram vid scenen.
Vi fick även fria åk 👍
Jag o Becca var tvungna att gå nya spökhuset. Levde inte upp till sina förväntningar!! 👎
Efter krysset så käkade vi langos och sedan åkte vi hem.
Jonn och Sandra (och abbe) hade varit här hemma och passat tjejerna.
Det hade gått jättebra, och de hade hittat på skojiga saker de timmarna jag var borta.

Tack min vän för igår! ❤👌❤

Söndags nöje

Kolla in lilla mysklumpen till vänster. Hon heter Kimberly.

Goddagens

Idag slutade jag tidigt och hämtade barnen.
Jag har även hunnit med att köpa skummadrass, bäddmadrass, madrasskydd och påslakanset till barnens nya våningssäng som en snickare gjort nere i Grekland. Ska bli spännande att se resultatet.

Jag har äntligen hittat prisvärda biljetter till Kaly och vi åker redan om 12 dagar.
Det blir från Skavsta till Rhodos och från Rhodos flyg till Kos och vidare till Kalymnos. Jobbigt kanske med mellanlandningar men det är bra tider och flyget mellan Rhodos o Kos tar 30 min och Kos - Kaly typ en kvart. Så nemas problemas.

Äntligen helg, jag är rätt trött nu och imorgon är det jobb igen.

Veckan

Hej, dagarna går undan.
Mån, tis och onsdag = jobb.
I onsdags gick jag ut och åt middag med Mikaela och Linnéa på Mira Mar. Vi hade skitmysigt och pratade om allt möjligt ditt och datt.
Maten var som vanligt 👍

Blondinmorsorna 👸

Idag har jag varit ledig så Sarah kom på besök och vi hade en chilldag. Jag städade huset och tvättade medan Sarah badade och lekte med barnen, sen gick vi och gungade och så kom Mary och Oliver hit en stund på eftermiddagen.
Barnen lekte och vi spelade kort.
Soft dag!

När Kim kom hem från jobbet grillade vi korv och sedan åkte jag, Sarah, Mary och Malin till Heron och kollade på magic Mike xxl.
Jag döööör vad pinsamt (vissa scener) alltså vi fnittrade nog oss igenom hela filmen. Men jag dör också för att Channing är så dödssnygg. Iaf när han dansar!
Ojoj vilken chick flick fast utan massa romance.
😍

Söndag

Mådde man inte OK! Jag sov till och från till kl 15, sen var det bara ta sig i kragen och göra sig till människa.
Kl 18 var det dags för födelsedagsmiddag för Anton (20år) hemma hos Lasse och Åsa.
Jättetrevlig kväll med massa gott!
Sådana helger med perfekt väder får vi inte ofta!

På tal om något helt annat så ska jag läsa mycket i sommar...jag längtar!!! 😎😎😎

Mr French

Efter jobbet i lördags åkte vi direkt hem till Sarah o Budda.
Vi gjorde oss klara, drack rosé. Elin och Jelena var också med.
Sedan tog vi en taxi till Mr French där mötte vi Emma och Gurra och åt en god middag. Jag åt en skaldjursplateau, finns inget godare!

När vi ätit klart vid 20-tiden rörde vi oss mot baren och köpte ett paket med dryck. Fick bästa platsen precis vid dj:n och vi drack champagne, rosé och drinkar! Hade sååå kul och dansade nästan hela tiden!

Tack för en lördag i världsklass!

Slut

Har haft en fabulös helg med goda vänner, men jag orkar inte skriva om den just nu för att ögonen går i kors!

Vi hörs imorgon istället, natti.

Härlig dag

- för barnen.
Jag har svettats i butiken till kl 18. Fast det var mer än ok! Vi gjorde en mycket bra kassa!

Junia har varit med Mary, Sam och barnen hela dagen. De har varit hos Sam's pappa i nykvarn på gården och badat, hoppat studsmatta och sprungit omkring o lekt!
Alicia har varit på fsk, jag lämnade henne strax efter 09 och då var det bara att ta på henne baddräkten för de hade satt igång vattenspridaren så alla barn tjöt av glädje. Så himla gulliga :)

När jag slutat jobbet mötte jag upp Kim o Alicia och vi åkte direkt hem till Sam o Mary där de bjöd på grillat och massor av olika tillbehör.
Sååå god mat och barnen lekte på bra. (Vi också ;) vi spelade badminton.

Nu längtar jag efter helg!

Sover med öppen balkongdörr, det är sååå varmt!
Och visst är himlen som en dröm...

Natti

Onsdag

Igår kom Jonn över på grillmiddag och fotboll. Kim gjorde en risotto som var 👌
Jag var så himla nervös när det blev straffar så jag kunde inte titta mer, jag fick gå och diska tills jag hörde ett jubel från vardagsrummet :)
Herregud va de är duktiga!!! Så coolt!

Idag var det hett i butiken. Bokstavligt talat, var 29 grader inne när vi stängde. Inte konstigt att jag har huvudvärk och druckit två liter vatten.