Mirissa

Nu har vi varit här i Mirissa 4 nätter och det är dags att åka vidare mot Unawatuna.
Dagarna här har varit fantastiska, är så glatt överraskad! Maten är helt 👌🏼 vi har ätit middag på stranden varje kväll och varvat strand o pool om dagarna.
Stranden är underbar- lång, fin sandstrand och lugnt på folk.
Igår morse gick vi upp 05.45 för att åka på valskådning. (Jag, Cilla å Sarah)
Så nu har jag sett både blåval och valhajar i det fria 🐳😍
Vi har sett sköldpaddeägg kläckas på stranden och som kravlar sig ner och sköljs med av vågorna 🐢❤️

Måndag

Skjutsade Junia och Celine till skolan 07.45 sen åkte jag å fixade lite saker på eljus å Freja.
Kom till jobbet o jobbade på till kl 15 sen åkte jag o bankade pengar innan jag hämtade Alicia från fsk. De var inne på Tom Tits och röjde så fick hämta henne där.

Väl hemma bytte jag om till träningskläder och så åkte jag till Telge Akuten för att ta min andra spruta twinrix (hepatit a+b)
Sen åkte jag hem till Nina och vi gick ut på en regnig PW. Men skönt vare!
När jag kom hem vid 19-tiden stod middagen på bordet.
Måste tipsa om min favvorätt som jag fick ikväll 🍲🍴

Bra start på en bra vecka! Nu ska jag sova 😴
(null)
Hade ingen bild från idag så en gammal bild på Tora fick stå för det. ❤️

Denna vecka

Måndagen började TIDIGT för det var vår fina bästa Alicias födelsedag.  6 år ❤️ min lilla tokfia är stor nu!

Frukost på sängen, skönsång, ett stort paket (LOL-buss) det blev en bra morgon!
Sedan iväg till öron-näsa-hals för att träffa en läkare så nu efter den undersökningen så har vi fått tid för operation den 7 april (halsmandlar, polyper samt rör i öronen)
Efter det åkte vi och handlade glass som hon ville bjuda på på förskolan.
På kvällen firade vi med tacos och glass!

Tis-tors var jag på belysningsmässan i Älvsjö med anställda och andra kollegor inom ljusexperten.
Det var tre roliga och intensiva dagar. Goda middagar, fest o mingel och SÅ mycket fint!

Middag på Supper är alltid en god idé.

I lördags blev det jobb i butiken och så fyllde ju faktiskt min kära mor 67 år. Skumpa-frulle på Ambelli.
(null)
Vi får fira när hon o pappa kommer hem till Sverige.

Vi hade en lugn hemmakväll med mello och film. Lagom lördag. Så skönt!

Idag söndag var jag uppe tidigt och gick min mil för dagen. Har försökt att gå 6 mil i veckan och det har jag hållit bra.
Nu har jag gjort det i 5 veckor och lyckats gå ner 5 kg och det är man ju glad för såhär i semestertider. Kim har också gjort bra ifrån sig. "Bara" 12,8 kg har han gjort sig av med.

Firade att Biggest loser var över och jag mötte upp Sarah å Cecilia på stan för att göra pedikyr och manikyr 💅🏼 sån lyx!
På kvällen kom Lasse och Åsa över som också ville ha god onyttig firar-mat så Kim gjorde friterade fishtacos och så blev alla väldigt nöjda. Barnen hade önskat kladdkaka till efterätt så så fick det bli.
Avslutade med ett klassiskt chicagospel som jag vann.
Tack o hej för denna helg. Bra jobbat alla vi som kämpat med att komma igång med träningen! 💪🏼💪🏼💪🏼

Mer som hänt

Just det jag var ju även på Falkenberg strandbad med ljusexperten och det var SÅ himla fint, älskade Spat och maten. Och oss!

Vår lilla relaxsäng på spat
Kolla in vår utsikt från rummet. Känns som utomlands! 😍😍😍😍

På helgen var det dags för att fira våra tjejer. Vi slog ihop firandet för Junia och Alicia och vi blev ett gäng på 23 pers. Det blev libanesisk middag och tårta å annat gott till efterätt!

Tack sååå mycket för allt fint ❤️

Hej

Vi åker snaaaart!  Längtar längtar längtar.
På onsdag är det äntligen dags! Ska försöka skriva vad vi hittar på på Sri lanka (om vi nu har Wi-Fi) ✊🏼
Annars har veckan gått fort fram.

Förra helgen var intensiv. På fredagen var jag ledig för då hade Alicia sitt pyjamasparty. Så det var 9 kids här från kl 17.30 och sov över. Tror de slog något slags rekord att vara vakna länge.🙄🙄🙄 Alicia hade iaf ett drömmigt 6-års party!

På lördagen överraskade vi Kims kusin Markus, som blev hitlurad från Sundsvall av hans tjej Sandra. Han fyllde år och vi (vi var 12 pers) styrde padel på förmiddagen, sen hockey på eftermiddagen/kvällen med vip-bar så vi hade det rätt bra. Sen blev det middag på lilla styrbjörn och vi avslutade på flamman. Eller nja, vi avslutade hemma hos oss med efterpärla till 06.15.  Ej värt det dagen efter. 🙈