söndag

å vilken sovmorgon, men jag förtjänande den. jag gjorde en insats för laget igår. men vem skulle inte ha gjort det för sina vänner?
jo dagen såg ut såhär. jag och cecilia tog moppen och åkte till en strand ca 15 min från vårt hus. vi la oss under ett parasoll på varsin solstol. det var vi och två andra par på hela stranden. och därlåg vi... precis hela dagen från 11-17. beställde in mat, spelade tavli, snackade och läste böcker. bara varvade ner och va liksom bara vi. det kan också vara skönt ibland.
sen gick jag till supermarket och handlade massa frukt och annat smått och gott. efter det vilade jag någon timma.

på kvällen tog vi en taxi in till pothia. tog en stark god mexicana pizza på porto. jag åt verkligen så mycket så att jag inte kunde sitta ner... och knappt ta mig till taxin hem. men det var det värt.
aja, hemma fixade vi oss lite sen kom hannes o theo. vi bestämde oss för att gå ner o checka läget på cantina och domus som ligger här på kantouni. men det var så grymt mycket folk. vi bara stå där rakt uppochner. asvarmt och vi kom ingen vart. såvi gav upp efter en halvtimma och åkte vidare in till massouri, Neon. där var det helt ok, inte alls så mycket folk såman kunde lätt beställa det man ville ha och sitta och prata. göteborgarna var där så vi hängde med dem. när klockan närmade sig 03 kände jag att jag antingen ville gå och dansa på loca eller åka hem till min sköna säng och ett par avsnitt av solsidan s.2. åkte förbi loca, men det var sådan sjukt lång kö så jag bara sa åt manoliz att köra vidare och lämna av mig hemma.

ny dag, nya tag. nu ska jag kirra lite frukost, lägga min i solen på en solstol med wilma (fast hon får ligga i skuggan) och läsa. just nu läser jag bingo rimérs bok. den är faktiskt underhållande som fan.

nu är det bara söndag, måndag, tisdag kvar! på onsdag åker vi över till Kos och möter min pojkvän och vänner. å vad jag längtar!

fredaaay

förbaskade dator.jag försöker lägga in lite nya härliga bilder,men NEJ...datorn ska som vanligt motarbeta. jag är svettig, nyss hemkommen från beachpartyt. mitt hår lukar öl och cigg.
jag, cilla, theo, hannes, malin, camilla, effie, manoliz och georgo var där. det var ös...som fan. fick inget bord, så vi fick stå upp och låtsas-dansa ett bra tag innan vi fick tag på ett. vi spanade in massa folk.det är kul att kolla på fulla klibbiga människor i bikini/badshorts i dagsljus. vissa är snygga, vissa är mindre snygga. det är bara att räkna ut vilka som det är mest spännande att kolla på.
ikväll ska vi ut och äta middag, längst ner vid Linaria vid havet. får se om jag vågar mig på någon fiskrätt.
sen ska vi nog hänga lite med tasos som har sin night-off ikväll. vi har mycket att tala om. 10 års jubileum. i 10 år har vi varit vänner. vi var så små då... och sprang runt och gjorde massa larviga saker här på ön.

ja..nu ska jag ta en siesta. hej på er!

28 juli

hej.nu har jag varit här i 2 veckor.känns mer som 2 månader. jag är brun. så brun som jag kan bli, tror inte det går att bli brunare. jag har nått min gräns.
jag blandar ihop dagarna.
i måndags så bokade vi bord på pizzaporto för 17 pers. det var ganska kul. cecilia kom. vilken lycka.äntligen här jag min bästis här. efter maten bowlade vi, sen gav vi upp eftersom alla var rätt trötta efter en hel utflyktsdag.
i tisdags var det panteleimon. varje grekisk ö har ett helgon (som är speciellt för den ön) och kalymnos har panteliemon...= när pantelis har namnsdag. och det helgonet är ett skydds-helgon. så massa greker från andra öar åker över till kalymnos just för att gå upp till agios panteleimon och be och bli välsignade. tex om du är sjuk, har gjort dig illa, väntar barn och såklart går du bara upp dit för att få ett bra fortsatt liv. så vi gick upp dit allesammans och vi tände ljus för våra nära och kära. åt brödet som är välsignat för att man ska få ett friskt och bra år. (som vi gör varje år) det var jätte mycket folk och alla var jättefina...uppklädda som tusan.  resten av kvällen bestod av fest!

igår var det sista dagen för de flesta. alla har åkt hem utom jag, mamma , cecilia, theo och hannes. jag saknar maria så mycket. vi hade verkligen en toppen semester tillsammans. stackars pappa får åka hem o jobba, men han har haft det ganska bra ändå och varit här nere sen i början av april.
det var så sorgligt när de lämnade oss...

idag har vi städat lite, sen har jag, cecilia, theo o hannes bara hängt på stranden. spelat tavli, strandtennis och snackat skit.
nu blir det sängen och sex and the city för min del.

hej svejs.

lejonkungen

jag kollade på lejonkungen häromdagen. jag grät mig igenom halva filmen.

eller vem försöker jag lura... jag gråter mig igenom de flesta filmer.
jag kan inte ens kolla på det här klippet utan att tårarna börjar rinna.
lejonkungen kommer alltid betyda mycket för mig. jag såg den hur många gånger som helst när jag var liten.

jävla taxi

här sitter jag och svär över att taxibilarna inte går, så läser man om oslo. jag skäms.
fy fan.

idag var jag på stranden till kl 18. det var fett skönt. camilla o malin var också med. spöade theo som vanligt i tavli. han är jävligt förbannad på mig nu.
snart är det middag, mamma gör världens goaste fläskfilé med hasselbacks.
ikväll blir det film kväll, måste vara pigg till imorgon. då drar tsappos familjen + jag,maria, theo, effie, jocke, linda, robin, adam, maja, gurra o hannes ut med mopparna och hyrbilarna. vi ska bada. chilla på exotic ambelli och bara ha det bra.
sen på kvällen kommer ÄNTLIGEN cecilia hit! ska möta henne i hamnen, och sen blir det middag på pizzaporto och bowling =)

hej så länge.

söndag

kl är halv 1, det är 29 grader varmt ute och jag ligger här inne och känner mig dåsig. huvudet och magen. ska försöka få i mig lite frukost... det får bli stranden senare. just nu har jag ingen ork.

igår ikväll åt vi middag i Elies. Min kompis Camilla och henns vän Malin åt också med oss. så himla roligt att se henne igen... ett helt år har gått sedan vi var tillsammans här på kalymnos o kos. vilken crazy sommar det var! pratade massa gamla minnen och skrattade. efter middagen gick vi och letade efter ett poolparty,men vi gick fel och när vi äntligen hittade det så kändes de mer som om alla satt ner och var städade än att de dansade vilt runt poolen, så vi gick snabbt därifrån och gick till cantina istället. där var det inte så värst mycket folk så efter en öl gick vi vidare till domus. fullsmockat. hittade på tina och hennes vänner runt ett bord och slog oss ner. det är alltid kul att titta på folk. speciellt fulla-folk. eftersom taxis är utdöda här nere (funderar starkt på om jag ska agera svarttaxi och tjäna en slant om kvällarna) så kom en grek vid namn jannis och hämtade upp tjejerna, jag gick hem i mina 15cm klackar. la mig i sängen och somnade efter 5 min.

22 juli

hej. freeeeedag!!!
idag tog jag o maria en redig sovmorgon. gick upp halv 11. käkade frukost och snackade om gårdagen på domus. jag fick nog kl 02 och gick hem. övriga blev kvar. nu är vi ett ganska stort gäng när Hannes, Gustaf, Robin och Maja också har anslutit sig till ön. Ajaaa... när jag hade gått började det spåra lite lätt. de hela slutade med nattbad. eller morgonbad kan vi kalla det när det sker 05.00.
efter frukosten gick vi ner till kantouni och mötte mamma å pappa. ja la mig i skuggan med en bok. fasen va varmt det har varit idag...och varmare ska det bli.
efter ett tag somnade jag där under trädet, vaknade när solen började steka på mina ben. tog en simtur och bara kände: DET HÄR ÄR FAN LIVET. typ.
sen gick vi upp till poolbaren å sa hej där Theo, Hannes, Robin, Gustaf, Adam, Maja, Linda, Efiie och Jocke  spelade dart och backgammon.
stannade inte så länge, eftersom både jag o maria var ganska sugna på tomatsoppa. så vi gick hem vid 16 och värmde på keldas klassiska tomatsoppa. GOTT!
sen la vi oss i mitt rum och kollade på en film.

eftersom det fortfarande är taxistrejk och inte kommer någon vart vet jag inte hur kvällen ser ut.
vi får se helt enkelt!

hej

jag känner mig skitdålig. men jag har varken lust eller tid för att sitta och blogga. allt är som vanligt. bad, siesta, middag, utgång. mer eller mindre.
ikväll åker andreas o ali hem, kommer kännas tomt i huset. men men... också skönt att slippa deras dåliga musik;)

vad har vi gjort för kul då? jo vi har åkt med mopparna till olika badstränder,vi har varit i stan och käkat på pizza porto, ätit middag på telendos, bowlat med adam, theo, jocke, effie o linda. jag kom 3 a av 9 möjliga. helt okej va? varit på neon o loca.
igår tog vi båten till ön pserimos och låg och stekte till kl 17. jag var helt slut när jag kom hem så jag somnade 23.00 efter tacosmiddagen.
skönt att sova ut!!!!!!!

bye så länge.

HALLÅ

min mobil är död. så ni som har smsat eller så och jag inte har svarat beror det på att min laddare sitter kvar i uttaget på täppgatan. jag ska ner till vodafone imorgon och söka lyckan efter en laddare.

min dag har annars varit fabulös. började med att åka moppe till andra sidan ön. jag, maria, andy, ali , mamma o pappa. sen vidare till kantouni och mötte upp övriga.
ikväll har vi ätit middag på ön telendos, flabbat åt allt... nu sitter vi hemma i huset och väntar in theo, adam, jocke, linda och effie. utgång...javisst, det är fredag!

bilder kommer...men just nu är det lite stress...

tjadå!

läget just nu

vi ligger med högsta budet sedan kl 17.15 igår. den andra har dragit sig ur, men jag vågar endå inte tro att allt är över. allt ska avslutas idag eftersom jag vill det. eller jag vill ha ett svar innan jag åker till grekland.
allt känns så overkligt. men som sagt, jag tänker inte ta ut någon seger i förskott.
men snälla... en champagne på planet skulle ju inte sitta helt fel!!!

nu till något helt annat, eftersom de här har tagit upp min dyrbara tis ligger jag lite efter i tvätt, städ och packning. men va faaaan. jag orkar bara inte... nu får det bli som det blir.
jag orkar helt enkelt inte bry mig. det som är viktigt är ju att jag kommer med på flyget.

det värker i mitt hjärta att lämna min kille. speciellt nu. vi hade iaf en mysig kväll igår, han lagade tacos och sen blev det godis och pepsimax framför so you think u can dance. jag låg för de mesta och fantiserade om huset. hahah...äh men det är helt sjukt hur mycket jag tycker om det. men det är väl så det ska kännas.

nu måste jag sätta fart! om vi inte hörs något mer idag, så bloggar jag imorgon från min sköna kalymnossäng =)

spännande

jag är så jäkla nervös nu, vi har lagt ett bud på huset... så nu är det bara att vänta o se.
jag måste börja packa nu... men jag kommer inte upp ur sängen. jag bara ligger här och tänker en massa.

jag återkommer när något händer. HEJ SVEJS!

idag - måndag

NU precis NU, la mig i sängen. mitt huvud är sjukt stressat. jag tänker på hus, företaget, mitt liv, på grekland. ALLT. sluta snurra i min hjärna för jag HATAR min huvudvärk. jag önskar att den försvinner nu när jag åker till grekland. jag klarar inte av det här med huvudet längre...varför?!?!?!

idag har jag:
städat undan alla kläder, gått igenom mina 169 klänningar. vilka jag kan ha och inte ha. åkt till ljuspunkten och hämtat/lämnat lampor. åkt ut till Marie i enhörna och lämnat/hämtat lampor. varit och tagit blodprov o sånt. ätit sushi lunch på minako. va på andra visningen av huset - vi ska fan ha deeeet, håller tummarna, åkt till eskilstuna och fixade med försäkringspapper till IF efter andra inbrottet, bankade pengar (medan kim fixade med vårt kallusfssystem eller vad man nu ska kalla det), kom hem till tälje kl 21.30. heeeelt slut, orkade knappast laga middag så det blev pizza. lika gott och fett som vanligt. kollade på filmen bröllopsduellen. (tror jag att den hette)

NU SOVA!

söndagen

vi var på visning i nykarn.
jag blev kär i huset. jag vill ha DET huset.
jag vill att vi ska bo där.
jag och kim.
börja och starta upp ett liv tillsammans.
jag är trött på tälje, och jag är trött på lägenhet.
huset passar oss perfekt, och jag kommer inte att ge mig förrän det är vårt!
okej, allt har ju sitt pris... men jag HOPPAS!

jonas o nina var med oss på visningen. de tyckte också att huset var perfa för oss.

sen blev det tvätt, mat på gabos, hänga tvätt, fixa lite, tvätt, hänga tvätt.

kl 21 mötte vi upp Linda, Martin, Jelena, Tobbe, Ida  o Linda och åt på barolo. vi satt där till de stängde. mycket trevlig prat-kväll! kommer sakna percis sådana kvällar med dem nu när jag åker iväg...

lördagen

tog en lååång skön sovmorgon. gick upp 11.30. mompen hade dukat fram massa frukost som vi åt på trappan i solen. så som jag alltid brukade göra när jag var liten. det var så fridfullt att sitta där, höra fåglarna och kolla på korna och kalvarna i som gick i hagen alldeles intill.

efter frukosten promenerade jag o kim ner till vattnet, mötte upp Helen, Gunnar, Adrian och Lucas. Badade solade, fikade. och bara umgicks. sen kom mormor och Hans, då blev det ännu mer fika. haha... man blir aldrig hungrig när mormor är med.

sen åkte jag, kim, lucas o adde och spelade minigolf. jag vill inte gå in på detaljer på vem som vann, men jag skyller på dåliga banor!!!! ;)

på kvällningen hade mormor gjort en god middag. köttgryta med färskpotatis, inlagd gurka och lingonsylt. så gott och som jag hade längtat! efterrätt rabarberpaj i kvällssolen.
vi sa hej då och kl 20 var vi påväg hem till tälje igen. kom hem kl 23 och då stupade vi i säng.

fredagen

vi kom fram till järvsö vid 20- tiden. åkte till mormors lilla stuga och lämnade av grejerna, sedan gick jag, kim, mormor och Hans ner till Gunnars hus där Moster och kusiner befann sig. de bjöd på förrätt och sedan grillning. mycket trevligt. lite nervöst för kim förstås men det gick bra. efter efterrätten spelade vi 2 parti kubb. tjejerna mot killarna. det gick inte så bra för oss girls, förlorade båda gångerna.
kom hem vid 01 igen, Kim och Hans delade på en godnatt öl innan det var dags för sängen.
det var så skönt att krypa ner, så tyst, så tyst. inte en enda bil, inte ett ljud. vi hörde bara varandras andetag.
sov så gott hela natten. det behövdes verkligen!

bloggar mer imorgon, nu måste jag sova. ciao!

ATT GÖRA

Jag ska hinna med en del tills jag åker....

Torsdag:

Jobba

Köpa vin till mormor + Helen

Packa till Järvsö

Tvätta, hämta kartellampor i garaget

Fredag:

E-ljus

Lämna junipärmarna i Nykvarn

Lämna lampor i Nykvarn

Lämna in bilen på tvätt

Jobba

Åka till järvsö

Hälsa från oss alla på Ambelli

Lördag:

Tisdag:

Färga ögonbryn + plock

Packa till Kalymnos

ställa alla möbler i vardagsummet

onsdag:

ge nycklarna till Ruben

se Harry Potter filmen

åka till arlanda 18.00

...jag går på semester om 3 timmar... känns verkligen skönt ;)

hej

det blev inget inlägg igår, jag hade sådan huvudvärk så det inte var klokt! la mig i sängen direkt efter jobbet, tyckte lite synd om mig sjäv. kim kom hem med daimchokladkaka till mig. han hade varit på kalas och norpat med sig gosaker. då mådde jag lite bättre.
jag bokade min resa till kalymnos igår. så ons den 13 kl 21 går planet. ska möta upp andreas, theo o co, där.
799 kostade flygstolen, helt okej=)

ikväll ska jag tvätta, packa och äta middag med min kille.
imorgon dierkt efter jobbet åker vi till järvsö. ska hälsa på mormor, moster, kusiner o alla andra som befinner sig däruppe.
JUST det, får inte glömma systemet efter jobbet idag!

tisdagen

vilken dag! jobb först, sen åkte jag ut till enhörna och fixade med lite lampor. när jag kom hem var kim inte hemma, men han kom hem efter en stund med mat från grekiska kolgrillen och en bukett blommor. vi firade 1 månad + goda nyheter! åh nu är allt på plats. kan inte bli bättre.
så det blev mat framför allsång på skansen.
fick ett meddelande från emilia att hon hade blivit igångsatt. så jag låg och tänkte på henne hela kvällen o natten, först såg inte allt så bra ut och de skulle bli kejsarsnitt, men på något underligt sätt så klarade emilia av det och födde helt naturligt. 6 juli - 9 dagar före BF.
jag är så glad och stolt! kanske ska åka till sös och hälsa på imorgon kväll, eller så väntar vi till helgen då lilla familjen är hemma igen.

titta

han är ute! GRATTIS Emilia och Ali!!!!

många tankar

irrar runt i mitt huvud. jag tänker på livet. jag har inga svar, jag väntar och väntar.
emilia ska snart bli mamma. nu är det nära, jag är så spänd och förväntansfull. väntar bara på att telefonen ska ringa och min syster ska säga att hon har blivit mormor. snälla ring nu!
jag vill bara att allt ska gå bra <3

ooooh!

så skön och viktig seger!
det ät ju bara att konstatera... Kim är en loser!
jag är så nöjd. vill bara passa på o säga till becky och jonas; starkt jobbat, men det är svårt att slå någon som slår 3 strike på raken.
nu kommer jag somna gott.
HEHE

natti.

hej

jag har lite ångest över min groteska utväxt... jag kan inte bestämma mig om jag ska bli brunett eller fortsätta vara blond. jag har frisörskräck. jag vågar inte sätta min fot hos en frissa. hon skulle bara skälla ut mig och fråga vad tusan jag har gjort mot mitt hår i alla dessa år. jag har inte klippt mig på 3-4 år tror jag. jag blonderar skiten så det går av istället. då behöver man ingen sax. aja... antingen biter jag ihop och går till en frissa eller så står jag som en hund som har svansen mellan benen och blonderar utväxten själv, i badrummet framför spegeln.
nog om det. jag har ju en vecka kvar och tänka på saken.

idag har jag och becka varit i trosa. vi hälsade på hennes mamma, pratade på en bra stund, sådan åt vi lunch på fyren. jag smällde i mig en veggo-pasta. heeelt ok.
nu sitter jag i brunnsäng, har satt på en tvätt och har letat fram pappas flyg-hembiljett.
snart ska jag åka till enhörna o besöka marie lundberg. hon behöver hjälp med lampor igen.. så jag ska checka läget.
ikväll blir det bowling på heron med becky, jonas o såklart kim. jag är redan taggad.... måste vinna över kim, annars kommer det att stå 2-2 i matcher. känns ju lite bättre att lämna sverige med en 1-3 seger i ryggen.

hej så länge!

9 dagar kvar!

söndag

klockan ringde 10.00, begav oss till jelena o tobbe och blev bjudna på världens bästa frukost. banan, och jordgubbspannkakor med glass, grädde, jordgubbar och vattenmelon. så GOTT!!! åt tills jag mådde illa.

sen åkte jag o kim till nykvarn och gick på visning. en 4 a, centralt. fin, men för liten. rummen var små o så. nää det kändes helt enkelt inte 100.
efter det åkte vi hem till bror och sa hej och välkommen hem. satt och snackade en stund. resten av dagen/kvällen var vi bara hemma och kollade på sköna filmer(såsom the rock) som vi hade fått låna av jelena o tobbe,  till middag blev det MAX och ben&jerrys.
nää, nu blir det sängen.
imorgon är en ny viktig dag, ska hämta upp becky kl 10.45 och sen ska vi till trosa. skriver mer om det imorgon!
godnatt på er!

r+e=shibby!

lördagen

ja det blev både middag och gott sällskap.
jag, kim, jelena, tobbe, ida och peder tog en minigolfrunda. som vanligt mopsade kim...(och tobbe ;) upp sig och trodde självklart att de skulle spela skiten ur oss tjejer. men så lätt gick det inteee...jag ledde de 14 första banorna... men såklart så gick kim och tobbe om mig på de sista 4 banorna. sådan jäkla skit, de psykade mig riktigt ordentligt. skulle ha varit så skönt att tagit hem den segern assåå... men men. eller jag säger som det är... jag gav upp. ville inte att kim skulle vara en surpuppa resten av kvällen (som han är när jag vinner i bowling)heheheh...
21.20 åkte vi till trosa och åt middag på fyren. jag slog till på en skagentoast, pepparstek med potatisgratäng och chokladkaka med grädde och glass. jeeeppp allt gick ner.
vi satt kvar där ganska länge... åkte tillbaka till tälje vid 12 snåret. åkte förbi flamman en sväng men det var jättemycket folk så vi hoppade det där med att stå i kö. en man ut en man in. lite jobbigt när man är 6 pers. får väl hälsa på på onsdag istället.
hade iaf en trevlig lördags kväll!
MEN SUG PÅ EN ROSTIG SPIK!!!!

kalymnos

igårkväll åkte jonas, nina,lucas o tilde hem till sverige. känns som de har varit på Kaly mycket längre än 2veckor! men det är säkert bara för att det känns som det var flera veckor sedan jag själv var där! så nu är mamma, pappa o wilmis ensamma igen. men de fixar och donar för på torsdag kommer min syster och hennes kompis ner.

här är bilder från Agios Stavros, en kyrka som ligger uppe på berget vid kantounistranden. de gick upp en morgon och åt frukost där. ska försöka få med mig kim en morgon dit upp (när han kommer till mig i början av augusti), men jag antar att det är lättare sagt än gjort...

tillhöger på bilden ser ni kyrkan, ganska så högt upp.

fredagen

igår kväll efter jobbet åkte jag o kim till heron och mötte upp sandra o jonn. vi käkade världens goaste pizza på pizza hut och sen gick vi på bio. jag hade fått gratistickets från jobbet för de hade sponsrat med lampor. tack för dem alexander på www.byrydens.se!
vi såg kronjuvelarna, o fy tusan va jag grät. hahah shit asså, jag gråter för ingenting nu mera. fast den var faktisk hemskt emellanåt. vet att mamma å pappa skulle gilla den, så pappa det är bara att ladda hem den så småningom!
efter filmen åkte vi hem, jobb-dag för mig idag lördag!

idag har jag jobbat med alex, kom hem för en stund sedan. nu har jag duschat och ska göra mig redo för dagen/kvällen. har ingen aning om vad som står på schemat, men en god middag och gott sällskap ska vi väl kunna ordna.

trevlig helg, jag tar långhelg. ledig måndag...tjiiiho!