Skolstart

I måndags var det dags för skolstart. Eftersom barnen går på olika skolor fick vi dela upp oss. 
Kim hängde med Junia som började 2b på viksbergskolan och jag hängde med Alicia som började Fa på brunnsäng. 
Alicia var sååå nervös och jag kände hur hennes lilla hand svettades i min när vi gick över skolgården. 
Men så fort hon fick se sina två kompisar från Tom Tits och sin grannkompis, som hamnade i samma klass, så var det som bortblåst. Hon var så glad och lycklig. 

När skoldagen var slut 11.30 så hämtade jag henne och hon sprang emot mig och hoppade upp i min famn och sa att det var den bästa dagen. Hon hade fått så många nya kompisar. Till och med en ny bästakompis. 😅 
Jag är så glad. När hon är helt insaneglad! 

Sen hämtade vi Junia och vi åkte till P-hagen där vi mötte upp Alicias förskolekompis Elin (o Junias gamla fskkompis Oskar) med familj och åkte ut på vattnet med deras båt för att åka ring och bada. Helskön eftermiddag. Barnen hade SÅ himla kul. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Junia hade också en bra första dag i skolan. Hon fick behålla sitt klassrum från 1:an och hon hade nog saknat sina klasskompisar mer än vad hon trott. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0