Sjukling

Igår vaknade Alicia med svullna ögon och typisk ögoninflammation (första tanke var pollen) men hon fick såklart vara hemma från fsk för hon var ordentligt snorig också, efter lunch började hon klaga på ont i örat. 
Fick tid på närakuten 17.45 och där konstaterades det att det var öroninflammation (igen!) 
Så penicillin i 7 dagar... på kvällen fick hon hög feber så hon fick ligga mellan oss för hon sov väldigt oroligt. 
Idag så verkade hon mycket piggare, hon fick följa med mig till jobbet en snabbis för jag var tvungen att lämna lite saker och skriva ut fakturor innan min semester. 
Allt gick bra, men under dagen  började det rinna vätska/var ur örat och det slutade inte. Återigen började hon klaga på öronvärk efter lunch. 
Så jag ringde till 1177 och dem sa att det mycket väl kan vara trumhinnan som spräckts. Men eftersom hon äter penicillin finns det inte mycket annat att göra eftersom det är samma behandling. 
Efter vila, alvedon så sa hon inget mer om örat, bara irriterad när det kommer vätska ut för det kliade. Men liksom började bli sig själv igen. 

Vi grillade hamburgare till middag och det var uppskattat av alla i familjen. (Mest av Alicia kanske) 
På kvällen gick jag och Kim en runda på 9 km och pratade om livet. 
Imorgon är vi lediga! (Eller inte Kim, men jag och barnen är det!) 
(null)
Nu vill jag bara att Alicia ska bli bra och att hon ska få slippa det onda när hon ska flyga 🙏

En annan betydligt roligare nyhet är att flickorna har fått en ny liten kusin. William heter han. Vi hoppas vi kan träffas snart... kanske till jul eller nått! ✊🏼
Grattis till Calle och Nicole ❤️ 
(null)
Pytteplutt

Kommentarer
Postat av: Jelena

Amen älskade Alicia, krya krya krya ❤️😘

Svar: Tack ❤️❤️❤️
emeliehellman.blogg.se

2018-05-10 @ 05:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0