30 maj

Okej det blev ingen tid över för möhippeinlägget men det kommer! 
Idag så har jag varit i Uppsala med resten av Sveriges ljusexperter. 
Egentligen skulle jag sova kvar där med dem på hotell men mötet krockade med Junias avslutningsfest med middag på förskolan så jag åkte såklart hem! 
Idag var vi bla på ljusexperten i Uppsala och kollade in deras butik och fick inspo. Ny och fin! 
Vi fick också guidad tur i Uppsala domkyrka. Så vacker, som på film. Har aldrig varit där, både lärorikt och spännande. 
På eftermiddagen var det dags för ölprovning på ett mysigt ställe som heter Hava - skafferi & salonger. Ååå mys! 
Jag som inte är sååå förtjust i öl smakade liiite  lite men efter halva tiden var jag iaf tvungen att åka hemåt igen. 
(null)

(null)

Tillbaka i Tälje; 
Kl 18.30 så var det mingel med dryck å snacks medan vi gick tipspromenad. Junia fick svara på frågor om sina kompisar o så lite andra kluriga frågor. Hon kammade hem 18 rätt av 20 😊 
Sen var det middag och kidsen hade röstat på att bjuda på pizza och så blev det. Tomtits-restaurangen hade gjort ett bra jobb med god american-style pizza med tillhörande sallad. 
Efter maten så blev varje barn uppropat att komma fram och berätta om sin nya skola (som de hälsat på under den senaste veckan) sedan fick var och en en väldigt fin tavla med en hälsning från alla pedagoger. 
Jag blev väldigt rörd, vår lilla tjej är så stor. Stolt som en tupp men lite nervös stod hon där framme och kramade om sina fröknar. 
Efter utdelningen blev det efterrätt! Hemmagjord vaniljglass med hallonsås å maränger. Det satt bra! 😊

Tiden flög iväg och 20.30 tackade vi för oss. Åkte hem till Malin å Henke för att hämta Alicia. Men mötte dem på vägen... Alicia med glass runt munnen, prinsesskronan på huvudet o en rosminiväska o ett stort leende. Tror hon haft det rätt så bra ikväll! Bra jobbat Henke! 🙌🏼 (och Malin som kunde ta toabesöket) 😂

Tack för en minnesvärd dag. 
(null)
Junias inskolningsdag 20 augusti 2013  VS idag, 30 maj 2018 😭❤️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0