Ljusexperten Möte i Varberg

I tisdags efter jobbet blev jag upplockad av Nina och vi åkte till Varberg stadshotell, kom fram 23.30, då var jag rätt trött. 
Skulle checka in, men de hittade ingen rum på vårt namn så vi fick ett tillfälligt rum. Lite trist när vi egentligen skulle ha ett fint deluxe rum. 
Men vi sov ju bara. 
På onsdagen blev det frukost vid 07.30 och den var GUDOMLIG! Jag beställde omelett, och så avslutade jag med det bästa jag vet. Croissant med nutella. Satt BRA! 
Sen åkte vi till Belid. Där hade vi först ett eget möte och sedan åt vi lunch. Efter lunchen tog Belid över och vi gick till deras fabrik där vi fick se hur en belidlampa tillverkas. 
Från steg ett till färdig produkt. Ett riktigt svenskt hantverk. Tänk på allt som produceras i Asien och Östeuropa som vi köper så billigt men kvaliteten är lite sisådär. Då är det rätt skönt att kunna stå och prata för en svensk produkt som verkligen håller måttet av god kvalitet. Finns inte så många svenska lamptillverkare kvar 😞
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter fabriksrundturen gick vi till deras showroom. Tittade på nyheter och sen hade vi genomgång om digitalisering och Belids nya satsningar mm. 
Väldigt lärorikt hela dagen 👍🏼
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Typ kl 17 blev mingel. Två barkillar serverade drinkar efter önskemål och det blev snittar å snacks. 🙌🏼
En buss kom sedan och hämtade oss och körde mot stadshotellet där jag och Nina checkade in på nytt och fick nu vårt efterlängtade rum 😊 
(null)

(null)

(null)

Vi gjorde oss klara sedan åkte vi med bussen igen till en restaurang precis vid vattnet. 
SÅ jääääkla mysig och för inte tala om killarna som serverade och snackade om maten och vinet. Kändes verkligen som de brann för sina jobb. Sjuuukt duktiga 😍 
Aja på Hattavikens restaurang bjöd även då Belid på en helkväll med trubadur, skumpa, snittar av olika slag. 
Sen blev det torsk med hummersås till varmrätt och cheesecake till efterrätt. 
När alla kände sig nöjda åkte vi tillbaka till hotellet där festen fortsatte in på småtimmarna tillsammns med Belids säljare och bla VDn för Belid och Herstal. 

(null)

(null)

Är väldigt glad att det äntligen börjar komma in människor i min egen ålder i gruppen. Jag har ju ALLTID varit yngst i LjusExperten och inte riktigt hittat min plats. Ibland är det faktiskt inte lätt som ung kvinna att få säga sitt. Vi hade sjukt kul och bollade idéer som aldrig förr kändes det som ❤️ 

På torsdagen var det möte ingen 08.30. Vi avslutade dagen kl 15 och sen åkte vi till Viared å plockade upp lite varor innan vi styrde bilen mot Södetälje. 19.30 var jag äntligen hemma. 
TRÖTT men längtat så efter barnen 😍 och Kim 😊 

Tack Belid för två riktigt bra dagar! 😊









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0