Dag3

Hörrni va kul att ni hänger med här på resan. Väldigt många fler klick in på bloggen. Kanske ska resa mer så ni får något roligt att läsa om 😉


Nåja, idag tog vi "sovmorgon" till 08. 
Gjorde oss iordning o gick till stammisstället för att käka frukost. 
Sedan promenerade vi längst med Hudson floden. Upp mot Wall street (en av väldens viktigaste finanscentrum) och såklart kollade vi in charging bull and fearless girl. 

Kl 12.30 var det dags för min nästa födelsedagspresent jag fått av vännerna. 

Nämligen en helikoptertur över Manhattan. 
Det var så häftigt och man såg verkligen allt man bars sett på film. Kändes som jag var i en film. Minne för livet! Tack så otroligt mycket för denna uppplevelse! 

Ground zero

När vi landat och samlat oss gick vi till ground zero. Det var en väldigt konstigt känsla som svepte genom kroppen. Blickade upp på nya one world trade center och försökte förstå hur detta kunde gå till. 

Det brände till i ögonen. Det är en fin plats. Ska försöka ta en guidad tur imorgon samt kolla museet. För mycket folk idag runt lunch. 

Vi gick vidare hemåt, stannade utanför hotellet och satt oss på uteserveringen och drack drinkar i solen. Ca 30 grader varmt idag. 
Jag drack en sån god drink, - hot tin roof. Helt i min smak - sur och spicy 🍸👌🏼

Nu är det chill på rummet innan det är dags att ta t-banan till time square 💥😎

Och tack igen alla! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0