Måndag och Tisdag

Måndag: jobbade. Försökte hinna med ALLT som skulle göras innan jag drar. Tror jag gjorde det också. Egentligen skulle jag ha jobbat idag med men jag var hemma med Alicia. Hostan har blivit mycket bättre så nu är det "bara" en rinnande näsa som är problemet. 

Ja men tillbaka till igår: efter jobbet så åkte jag hem till Åsa för hon hade haft Alicia under dagen. Kim kom i samma veva och vi åkte tillsammans till fsk för att ha utvecklingssamtal med Junia. 
Vi gick igenom lite vad de arbetade med just nu, och såklart mycket om Junia. Inga direkta nyheter, det enda som vi känner att både vi och personalen ska ha koll på är Junias lite hårda stil när det kommer till att skoja/retas. Hon har svårt att se när roligheter går över till att någon blir ledsen. 
Annars tycker jag Junia är en sån framåt och glad tjej. Väldigt mycket energi trots att hon fortfarande är väldigt dålig i maten. 
Nu efter sommaren lämnar 10 kompisar hennes grupp för att börja skolan. Jag undrar hur hon kommer ta det. Tror hon kommer sakna sin älskade Maxim. (Hennes "kille" som hon så snällt kallar honom) 
Däremot blir hon äldst på stället då och det tror jag hon kommer vara väldigt stolt över. 

Efter samtalet så åkte jag ner till stan och handlade allt som jag inte hunnit pricka av inför Grekland. 
Köpte med familjesushi hem som vi mumsade i oss innan Kim åkte o spela golf med Henke å Tobbe. 
Började lite smått att packa och prova outfits... tills klockan blev 22.45 och Kim kom hem och det blev min tur att ge mig ut. Egentligen är det försent, men jag hade överskott av energi och fick iaf till en springtur på nästan 6 km. 

När jag kom hem blev det en dusch och sängen på direkten. 

Idag då, jo vi sov tills vi vakande. Åkte till fsk och lämnade Junia. Hon ville säga hej då och vara där. 
Jag och Alicia åkte till Åsa och hängde med henne, Alicia käkade lunch och då passade jag på att springa samma runda som igår. 

Sen åkte vi hem och började packa. Och packa och packa. Tvättat och provat. Mycket som är urvuxet nu så jag fick hämta en kartonger från garaget och fylla med några 86 sommarkläder och skor. Alicia har 92/98 nu och Junia 110/116. Klänningar är bra för dom kan man faktiskt använda längre. 

Sen kom Jelena över och lämnade Kalle. Hon skulle till frissan å bli fin i håret så då helt plötsligt hade jag 3 barn som ville packa med mig. Kalle packade mest ur allt. Alicia blev vansinnig på Kalle. Och stängde in honom i tvättstugan. Där trivdes han skitbra med både torskåp att krypa in i och fingra på knapparna på tvättmaskinen. 
Det tyckte inte jag var en bra idé så då fick han hänga med Kim och laga mat istället. 

Ikväll blev det maxburgare, fick ett helt gäng bröd, halloumi-burgare och umami-dressing av Henke o Malin. Om ni inte testat den burgaren på Max gör det, riktigt bra! 

Ja... så nu på kvällen har Lasse och Åsa varit här och kramat om tjejerna och sagt hej då - vi ses om en vecka. 
Junia har otroligt svårt för att sova, alltid så när vi ska resa. 
Jag o Kim ska kolla på en film, sen är det godnatt... Imorn drar viiiiii! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0