Ingen vanlig tisdag

Den här veckan har det blivit lite ändringar i jobbschemat pga av sjukdom så jag jobbade heldag idag och tar ut en föräldradag på torsdag istället. 

Men tycker dagen flöt på ganska snabbt iaf, fast jag fick en oväntad dålig start. 
Igår kväll skulle jag vara duktig och gjorde en smoothie med blåbär och banan som jag sen hällde upp i ett stort glas och ställde i frysen så jag kunde ta med mig den till jobbet idag och så skulle den vara sådär perfekt lagom smält när jag kom fram till etuna och kunde få njuta av en frozen-smoothie som frukost innan öppning. 
Kommer fram till butiken och ska låsa upp grinden. Och tappar glaset och smoothien stänker åt alla håll och jag måste ta upp alla glasbitar så ingen bil skulle komma till skada. Låser upp butiken . Allt är täckt i blåbär. Får tvätta nycklar och mig själv. Har dagen till ära ljusa byxor och en rosa poncho. 
Får bort det värsta.
Men tråkigt med glaset som var ett favoritglas och tråkigt med min uteblivna frukost. 

Efter jobbet åkte vi raka vägen hem till Henke och Malins nationaldagsfirande. Där bjöds det på korv med bröd och massor av bubbel. Jonn, fam Budai, Rebecca, Cecilia, familjen Wåhlstedt, fam höglund/Sjöström var också där. Alla ville fira Norge. 
Tipspromenad i form av Norge-quiz som vanns av Cecilia. 
Sen blev det glass i stora lass med tårta. 
Bra styrt tycker jag. Väldigt trevligt på en vanlig tisdag. Ska bli en tradition tycker jag 👌🏼



Kommentarer
Postat av: Henke

Tack för att ni kom, kul som fan 😀 Tradition? Svar ja.

Svar: JA!
emeliehellman.blogg.se

2017-05-17 @ 23:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0