En heldag med mormor-Eva

Ja idag var jag mammaledig igen med kidsen. Sovmorgon ✔️

Sen åkte vi till plantagen och köpte en stor bukett med tulpaner och en fluffig påskkyckling till mormor-Eva. 
Sen gav vi oss av till Hägersten för en heldag med Mompen. 
Hon hade bakat bröd, bullar, gjort chokladdryck som vi festade på. 
Vi kollade igenom skokartonger med massa gamla foton på hela familjen, flera generationer tillbaka. Så mysigt och häftigt. Fick med mig många bilder hem som jag ska sätta in i ett album. 
Vid 16 kom Kim från jobbet och i samma veva även Hans. 
Mormor hade gjort hennes paradrätt, kött, potatis med sås, inlagd gurka och svartvinbärssylt. Så gott!!! Mmm va vi åt! 
Sen blev det gräddglass o mormors chokladsås. 
Sååå mysig dag. Min bästa mormor!

Mormors sydde kläder i unga dagar. Junia tittade med stora ögon på hennes ritningar,.
Mormor
Min mamma och hennes syster
Mamma och morfar
Gammelmormor, mormor, min mamma och hennes syster
Min mormors föräldrar
Lilla mamma
En lite äldre mamma
Mormor
Här ska jag och Kim gifta oss. Järvsö kyrka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0