Grönt kort ✔️

Nu är det klart! 

Jag passade på att bli medlem på vidbynäs/kallfors så tänkte väl ta min allra första 9-håls runda nån dag i veckan tillsammans med Kim. Som nybörjare startar jag med 54 i handicap och ska arbeta mig neråt till 36. Då behöver jag ingen handledare som går med mig. ( nu får jag alltså inte spela ensam, utan måste ha någon med mig som har 36 i hcp eller lägre, jag får heller inte gå 18 hål förrän jag har 36 ) 
Så målet jag har i sikte nu är såklart att sänka mig till 36. 

Dagen gick iaf väldigt fort, det var mycket att ta in. Vi fick testa att slå med sandwedge i bunkern, chippa, slå med driver, spoon och hybrid- klubbor. 
Jag tycker det var roligast med drivern! 
Sista rycket på kursen blev teori. 
Jag är glad att jag gjorde det här, nu är det liksom klart. Även om jag kanske lägger ner golfen och sen vill börja igen så är det fritt fram, nu har jag mitt gröna kort och det känns bra! 

Väl hemma från golfen bytte jag om till bikini och vi arbetade hela dagen med att tvätta utemöblerna, fixa med poolen, sätta upp nya paviljongen, göra iordning med soffor och solstolar. Har dammsugit dynor i timmar känns det som. Några grannkatter gillar nog våra rottingmöbler. Katthår överallt! 
Redo inför midsommar! 👍🏼

Det tog , ta me tusan, hela dagen att göra ordning lilla pooldäcket. 
På kvällen kom Lasse över och åt sushi med oss. Åsa kom också förbi när var klar med golfen. Ett glas rosé och rabarberpaj satt fint i sommarkvällen. 

Imorgon jobb! Vi hörs! 

Alicia älskar sushi och soya 🍣😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0