Dagen då jag gick min första golfrunda och Kim blev båtägare

Sovmorgon! 💤😴💤😴

Vi gick upp och tog på oss badkläder. Men det blåste en hel del och då kändes det inte alls lockande att bada i poolen. 

Jelena och Kalle kom förbi. Vi spelade spel och sen tittade vi på Sune i Grekland, ute i tältet. 
Vid 14-tiden kom Tobbe över med pizza-lunch. Barnen blev mycket nöjda - och vi med! 
Sen kom Becca och Leon över och hängde lite med oss.

På kvällen så åkte jag o Tobbe ut till kallfors för att möta upp Kim som kom direkt från Nyköping där han hämtat sin nya grej - en båt. Den är ful och snabb, och låter som ett åskmoln. Känns definitivt mer som en tävlingsbåt än en familjebåt. Men Kim är ju glad. 
Nåja, tillbaka till golfen så tycker jag själv att min första runda gick över förväntan. Jag träffade ju bollen varje slag 👍🏼😂
Första tre hålen fick jag 0 poäng, men hämtade hem 18 poäng de resterande 6 hålen, och 18 poäng var ju det som förväntades av mig. 

Precis när vi skulle åka hem kom Henke och hans bror. Känns som vi alltid stöter på varann där, golfnööörds😉


Vi blev bjudna på grillmiddag hos Lasse och Åsa. Där barnen hade hängt medan vi golfade. 
Markus (kims kusin) stod för varmrätten. 
Men först skagentoast...sen en schysst entrecote med grillad vårlök/potatis/sötpotatis/vitlök. 
Och en efterrätt som Junia o Alicia bakat: rabarberpaj. Känns som vi tävlar lite om vem som gör bäst/godast rabarberpaj😎
Allt satt som en smäck. Jättetrevligt och för första gången fattade jag nästan allt när samtalsämnet blev golf! 💁🏼

Nu är jag sååå trött! Jobb och fsk imorn. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0