Nyårsafton

Dagen började med amerikanskabananpannkakor med Nutella. Big high five till frukostansvariga. 

Sen lite mys👇🏼 
 


Sen packade vi in oss i bilen och begav oss till Orsa grönklitt där det fanns betydligt mer snö så vi kunde åka pulka ännu bättre. 
Skönt med frisk luft, roligt för barnen att komma ut till en stor backe. 
Vi hade gjort matsäck på morgonen som vi mumsade i oss (läs ännu fler pannkakor)

När vi kom hem tog jag tag i mission - duka nyårsbord. Några bastade, några spelade, Kim Tobbe o Mary stod mestadels i köket för de hade en nyårsmeny att ordna. 


Gjorde oss festfina och minglade innan middagen. 

Sedan gick vi 2016 års tipspromenad som Malin och Jelena anordnat. Jag var i samma lag som Daniel och Olivia 👊🏼 tyvärr vann vi inte - men vi var bästa och roligaste laget iaf 😉 teamspirit

Kvällens middag: 

Mango/avokado/räk-röra på salladsbädd

Tjälknöl på vildsvin med potatisgratäng, viltgräddsås och portvinssås. 

Chokladmousse med färska bär 👌🏼




Vid tolvslaget gick vi ut och skålade i mousserande och Tobbe hade fixat en redig låda med riktigt fina fyrverkerier. 

Jag hade med mig en luckyballon men det var lättare sagt än gjort att få upp den. Så när alla hade önskat sig något gick det åt skogen och den brann upp 😩 typiskt! 🍾


Sen spelade jag, Mary, Sam, Kim, Daniel, Budda och Malin med andra ord och hade såååå kul. Jag och Sam vann 👌🏼 vi avslutade med bastu och musik. Och lite dart-spel. 

Det var en bra nyårsafton :) 


Kommentarer
Postat av: Mallan

Kul med nåt att läsa 😘 Det roligaste var din lyckoballong som brann upp 😂😂

Svar: Hahaha aaa inte direkt min bästa prestation den helgen.
emeliehellman.blogg.se

2017-01-06 @ 10:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0