Långfredag

Kim åkte tidigt för att jobba. Jag och barnen slappade rätt länge framför tvn i soffan. Vädret var grått och trist, och sen kom även snön. Mindre kul. 

Barnen badade, jag tvättade. 
Sedan pysslade barnen lite, målade kaniner som dem fått av Sarah och så blev det några teckningar. 

När Kim kom hem från jobbet vid 16 tiden fick barnen gå på äggjakt. Hade ritat 5 små teckningar som olika ledtrådar och placerat ut dem i huset, sista ledde till Junias ryggsäck och i den låg en skattkarta som visade var äggen låg gömda - utomhus. 

 Mormor-Eva hade fixat ett varsitt ägg åt dem som jag fick med mig sist vi var och hälsade på. Snälla mormor tänker på småjäntorna. 
Av oss gick dem varsin mössa i påskägget. 

Resten av kvällen bestod av familjemys 🙏🏼


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0