Utvilad?

Man skulle ju tro att man var ordentligt utvilad efter en helg som denna, men det känns nästan tvärt om.
Jag är så ovan att inte göra någonting. Glida runt i en morgonrock & tofflor i 24 h och inte tänka på något eller någon annan än mig själv. Bara det tar ju på krafterna 😜
Funderade och tänkte massor såklart. Hur kan man tänka så mycket? Haha, Kim har nog också det problemet att när man plötsligt har all tid i världen så börjar man tänka på allt möjligt konstigt. Tror jag kom på mig flera gånger om hur jag funderade på hur de hade gjort ljussättningen, hur de hade byggt vissa saker, hur många mosaikplattor det fanns i poolen, osv osv.

Jag och Kim har iaf sedan länge bokat in en romantisk spaweekend denna helg. Vi fick den i julklapp av våra föräldrar.

Var såklart orolig att jag inte skulle bli tillräckligt frisk för att kunna åka (de hade inga andra lediga datum detta år) så vi var iaf väldigt glada att vi kom iväg trots allt.

Barnen lämnade vi av hos farmor Carina och Per innan vi åkte vidare till Nova Park som ligger en liten bit utanför Arlanda.

Checkade in kl 13 och fick en stoor fin svit, tog på oss badkläder och rock och tofflor och så var vi typ klädda i 24h.
Innan vi gick till spat så serverades det afternoon Tea med allt gott du kan tänka dig. Bakverk som var helt gudomliga.

Gick till water lounge där vi bubblade, simmade, bastade (mosaikbastu), badade utomhus jacuzzi och hade det allmänt supernajs. Beställde in rosé, låg och snackade i varsin vilofotölj framför den öppna brasan.
Kl 15 hade vi en varsin behandling, Kim klassisk massage och jag en energi massage. Det var sååå skönt. Jag somnade nästan som vanligt när jag får massage.
Ska komma ihåg att unna mig en massage /behandling oftare!!!

Efter behandlingen kände vi oss sååå trötta så vi gick upp till sviten och la oss en stund. Öppnade en flaska prosecco och tittade på en film.

När kl var 18.30 gick vi ner till water loungen igen och hängde där tills det var dags att göra sig redo för kvällens middag.

Det blev en 4 rätters som satt 👌🏼 så gott allting och vinet också.
När vi ätit upp var kl 22 och då gick våra ögon i kors - så trötta.
La oss i sängen och satt på en film, men båda somnade efter 10min och sov till kl 10 dagen efter. 12 h sömn inte så pjåkigt!

Frukosten var också väldigt bra, sedan hängde vi bara på spat tills det var dags att checka ut kl 14.

Helt fantastisk helg! Tack snälla för den här presenten, den satt som en smäck, nu känns det lite lättare att vi kommer klara av en tung och tuff period - jobbmässigt.

Tack Kim. Svårt att förklara varför jag är tacksam, men det är bara det lilla att han ser mig. Att jag är en flickvän och inte en mamma. Just för den här helgen. Jag är tacksam att jag forfarande har pirret i magen. Rättare sagt; jag är så jäkla glad att Kim fortfarande får mig att känna mig som den tjejen han verkligen vill ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0