Längesen

Jag var så dålig som natten till måndag. Febern seglade upp och tempen var 40 grader ett tag.
Låg mest och yrade i sängen, svettades, frös, ont i varje muskel. Låg och rörde på mig hela tiden för när jag var stilla gjorde det ännu ondare.

När jag vaknade vid 09 i går kändes det mycket bättre. Febern hade gått ner och jag kände mig någulunda stark igen. Petade i mig en apelsin.
Men sen på eftermiddagen fick jag ont i halsen. Inte vanlig halsont utan det sitter mer i svalget och i gommen.

I morse vaknar jag med klåda och värk på mina handflator och under fötterna.
Hela halsen är helt förstörd och det gör tom ont att dricka vatten.
Kim gör iordning en smoothie (kall med frukt perfekt liksom)
Jag tar en klunk och det känns som hela munnen bara ska explodera. Det svider, det kliar och det blir knottror och svullnar upp i hela gommen och i början av halsen.
Allt känns så konstigt jag har aldrig varit med om något liknande.

Fick en tid på Tallhöjden imorgon kl 09.45. Så då blir jag hemma från worket.
Och nu hoppas jag verkligen att de kan fastställa vad det är jag åkt på!

Jag har försökt jobba idag. Men jag är helt slut eftersom jag inte har ätit något på läääänge!
Fötterna kliar, känns som de har somnat och det springer myror i dem.


Mitt i all sjukdom måste jag även passa på att säga grattis till Emma och Mr G som fick en flicka i lördags. Molly heter hon 😍 längtar efter att få se henne.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Låter som du också fått höstblåsor? Eller kan vuxna ha det? Krya på dig! 💕

Svar: Ja, Kim tror också det, men jag trodde inte att vuxna kunde få det. Läste sedan att det var ovanligt.
Dock ser jag inga blåsor osv i munnen och jag har inga runt munnen heller... Allt vekar så mysko!
Tack ❤️
emeliehellman.blogg.se

2016-10-04 @ 19:55:10
Postat av: Emma

Usch va tråkigt att du mår så dåligt, krya på dig!! Och ett jätte tack för gratulationen, vi får ta och ses när du mår bättre! Kram kram från oss

Svar: Tack, när alla är friska vill vi gärna träffas
Kram ❤️
emeliehellman.blogg.se

2016-10-04 @ 22:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0