Kristi himmelsfärds dag

Idag hade vi stängt i butiken och Kim var också ledig från sitt 🙌🏼

Barnen drog iväg vid 10 tiden till Grönalund med familjen Wåhlstedt. Alicia var något reserverad när vi sa hej då, men det släppte fort. 

Vi passade på att göra nytta, åkte först till plantagen och köpte nya växter och blommor för att plantera i mina 10 krukor jag har vid entrén och på pooldäcket. 
Egentligen tycker jag allt med trädgård är så tråkigt, men jag vill ju så klart ha fint och ombonat runt poolen... Och det livar ju verkligen upp med lite grönt. 
(Tycker också det är onödigt dyrt med sånt här, kanske bara för jag lyckas ta död på det mesta) 
Vi var säkert på plantagen i 1 1/2h, sen vidare till krauta och köpte fasadtvätt. 

När vi kom hem började Kim med att klippa gräsmattan och jag började plantera. 
Lite roligare blev det med ett glas mousserande. 
Jag gick hela dagen med en tunn sommarklänning, såå skönt! 




Kim tvättade bort det värsta...

Sedan kom Sarah och Daniel över och killarna hjälptes åt att öppna upp poolen (städa, göra rent)...dock dröjer det några dagar innan man kan bada. 
Hoppas vädret håller i sig! 

Sarah v.38😉😍




Vid 18.30 kom barnen hem igen, vilken daaaaag! Herregud va roligt de verkar ha haft! 
Mary, Sam o kidsen stannade på middag. Jag och Mary åt rökta räkor med aioli. 😋







Tack snälla ni för idag! 😀😀😀

När de åkt hem trodde jag barnen skulle somna på två röda men verkade ha motsatt effekt att vara på Grönan. Väldigt pigga och ville inte alls sova, efter mycket stök så jag drog ett varv med dammsugaren och då knackade det på altandörren och där stod Lasse och Åsa och vinkade och ville säga hej. 
Ett hej blev till en spontankväll här hemma med plump och Chicago. 
Så nu är jag helt slut! 
Imorgon är det jobb och fsk som gäller för oss. 
Önskar jag kunde vara ledig, men är ändå tacksam för denna soliga och varma lediga dag. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0