Framme 😅

GĂ„rdagens resa var INTE att leka med. Jag var och Ă€r fortfarande helt slut, Ă„terigen om jag hade varit ensam med barnen hade jag...lagt mig ner och grĂ„tit - med dem. 
Allt började bra, Kim var i tid (för en gĂ„ngsskull för att skjutsa oss) Cecilia var redan pĂ„ plats pĂ„ Arlanda nĂ€r vi kom dit. 
Det flöt pĂ„, vi behövde inte vĂ€nta mĂ„nga minuter för att stiga pĂ„ planet och vi fick platser raderna efter varandra đŸ™ŒđŸŒ
Vi Ă„ker mot startbanan och fĂ„r dĂ„ meddelandet att en generator har gĂ„tt sönder och vi ska Ă„tervĂ€nda till gaten. 
Suck och stön. 

Efter 1 h fĂ„r vi Ă€ntligen dra ivĂ€g igen (minus en generator) 
Vi hade ju planerat att Ă€ta middag i hamnen pĂ„ Kos och inte pĂ„ flyget men vi blir hungriga och bestĂ€ller in lite smĂ„tt och gott. 
Flygrutten gick bra. Vi hade det bra. 
30 min innan landning nĂ€r vi börjar flyga in sĂ„ kommer vi i ett ovĂ€der och hela flyget blir sĂ„dĂ€r guppigt och otĂ€ckt. Speciellt nervös blir man ju eftersom man Ă„ker med en generator mindre ;) 
Usch, Junia fĂ„r ont i öronen och grĂ„ter. Det Ă€r sĂ„ turbulent nu och stackars Junia. 
NĂ€r vi sitter dĂ€r sĂ„ inser jag att vi kommit efter Ă€nnu mer i tidsschemat och bĂ„ten vi ska med till Kaymnos gĂ„r om 20 min! 
Panik, typ. 
NĂ€r planet landat, ringer jag mamma och sĂ€ger att hon fĂ„r ringa bĂ„ten och be dem vĂ€nta pĂ„ Apollo planet, men eftersom ovĂ€dret Ă€r pĂ„ G vill de inte vĂ€nta, men vi skyndar allt vad vi kan, fĂ„r vĂ€skorna relativt snabbt men Alicia Ă€r helt utom sig och gallskriker och kastar sig pĂ„ golvet oavbrutet tills vi fĂ„r vĂ€skorna. Junia och Cecilia gĂ„r dĂ€rifrĂ„n, Alla tittar pĂ„ mig med de dĂ€r ögonen - ja klockan Ă€r 12 pĂ„ natten sĂ„klart ungen Ă€r trött och stackars mamman, nĂ€r vi fĂ„tt vĂ€skorna kastar vi in oss i en taxi (nu har ovĂ€dret nĂ„tt Kos och det spöregnar) 
Taxin kör oss till hamnen och dĂ€r konstaterar vi att bĂ„ten gĂ„tt. đŸ˜©
Luften gĂ„r ut en, alla jĂ€kla vĂ€skor, barnen som Ă€r sĂ„ trötta. Kl Ă€r 00.00 grekisk tid och bĂ„ten gick 23.45. 

Cecilia skyndar ut i regnet och hittar ett hotell men det ser stĂ€ngt ut, frĂ„gar en restaurang som ligger granne om nr till hotellet, de hjĂ€lper oss och sĂ„ kommer hotellĂ€garinnan och hjĂ€lper oss. 
Vi tar ett rum. Hittar ingen napp till Alicia. JĂ€kla meck. Hittar tillslut.  Bara lĂ€gger oss i sĂ€ngen alla 4 och barnen somnar efter 20 min. 
Jag ligger och tĂ€nker. Hör hur det blĂ„ser ute och fĂ„r mega Ă„ngest över att inte morgon-bĂ„ten ska gĂ„ pga av blĂ„sten. 
Satte klockan pĂ„ ringning kl 07.00. 
Vaknade 100 ggr under natten, drog pĂ„ tjejerna sitt tĂ€cke som de hela tiden sprakar av sig. 
Kollade pĂ„ klockan. Fan, timmarna kröp fram. 
Ville bara fĂ„ komma "hem". 
Vaknade 06 och kunde absolut inte somna om, skickade mess till mina förĂ€ldrar för att höra om bĂ„tarna gick för det blĂ„ste fortfarande mycket. 
De ringde hamnpolisen och fick bekrĂ€ftat att bĂ„tarna skulle gĂ„! đŸ‘ŒđŸŒ
VĂ€cker barnen 07.30, insĂ„g att Alicia Ă„kt pĂ„ ögoninflammation pĂ„ bĂ„da ögonen đŸ˜©đŸ˜­đŸ˜© sedan gick vi till bĂ„ten och kom ivĂ€g 08.15. 
Pappa hĂ€mtade oss vid hamnen och sedan vĂ€ntade en efterlĂ€ngtad frukost hemma i huset. 

Kunde ju har varit vĂ€rre Ă€n sĂ„, men det tar verkligen pĂ„ krafterna att vara med om en sĂ„dan resa. Tur att Kim inte var med, för man blir dubbelt sĂ„ tĂ„lig och stark om man Ă€r ensam. VĂ€grar att visa min svaga sida. 


Kommentarer
Postat av: Jossan

Men alltsÄ KRAM!!! Vilken jÀkla osis ni hade. Hoppas ni fÄr en fantastisk vistelse dÀr nu dÄ.

Svar: Tack 😊 kan bara bli bĂ€ttre frĂ„n och med nu đŸ‘đŸŒ
emelie

2016-05-14 @ 07:15:58

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0