Martha & Niki

Fick sovmorgon, ungarna vaknade 10.30... Jag låg och drog mig 20 min till. 

Sedan gjorde jag mig klar och hämtade upp Cilla och Becca. 
Mot Heron och bio (igen). Äntligen skulle vi se Martha&Niki. 

Jag har känt Niki i över 12 år, vi brukar ses varje sommar på Kalymnos. 
Hon är adopterad från Etiopien och kom till Sverige som en bebis. 
2010 vann hon och Martha VM i hiphop i Paris. De är de första kvinnorna i historien som vunnit den tävlingen - eftersom det bara har varit manliga vinnare innan. 
Även om man inte har hiphop och dans som sitt intresse är den här filmen så himla stark. Den berör. 
Det var inte själva tävlandet och all berömmelse jag fick se, utan jag fick se hur en relation förändrades med även hur den starka passionen för dansen förde dem åt olika håll. 
Jag är så jäkla glad, stolt och tacksam över att de här tjejerna gjorde detta, de filmades i ca 5 år och allt har nu blivit en film på 1 1/2h. Det är en fin resa. 
Jag har gråtit, skrattat och känt med dem. 
Jag berördes så mycket. De är så äkta allting. 
Se den filmen, gör det bara. Det är helt fantastiskt att se en svensk dokumentär på bio och känna hur känslorna bara svämmar över och man känner sig typ fylld med power när man lämnar salongen. 
Jag vill se den igen... Och igen! Med alla mina vänner. För den är bra. Riktigt bra! 




















Massor med minnen från 2003-2015! 

Jag vet att jag inte är ensam med att tycka att den här filmen är BRA, kolla bara vilka fina betyg den fått! 



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Några av de där bilderna alltså 😂

Svar: 🙌🏼
emelie

2016-02-02 @ 19:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0