Ny vecka

Vi började morgonen med att åka till Strängnäs för att kolla på en lokal. 
Ligger i Solberga köpcenter och är på 700kvm. 
Visst skulle det vara kul att expandera och sätta tänderna i ett nytt projekt och öppna en butik till, men jag är inte så säker på läget. 
Jäkligt osäker vill jag säga. 
För det första är Strängnäs ganska litet med sina 34.000 invånare, och sen är jag ganska rädd att vi ta av våra egna kunder som åker till Eskilstuna för att handla hos oss. 
Då skulle vi generellt minska i Eskilstuna och det är det sista jag vill. 
Har man kämpat i 10 år med en butik vill man ju inte se omsättningen sjunka. 
Personalkostnaden skulle också öka iom att du har i princip öppet 365 dagar om året i ett köpcenter. 
I butiken i etuna väljer vi helt fritt med öppettider och om vi vill ha stängt på rödadagar m.m. 

Nä, det här får vi tänka igenom rätt ordentligt, men min magkänsla säger nej. 



Kommentarer
Postat av: Nina

Vet många som åker till Solberga och handlar men som du skriver kanske ni konkurrerar ut varandra. Svårt beslut kan jag tänka mig, hoppas ni kommer fram till nått som känns bra:)

2016-02-25 @ 15:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0