I'm back

Okej, nu är vi på banan igen. Blev lite sjukstuga här hemma. Bara för att jag skrev att allt flöt på. Jag la öga. Tur i oturen att det hände 1 vecka innan julafton och inte PÅ självaste julafton.
Men nu så! Yeeeeey!
Igår var jag hemma med kidsen. Vi badade, målade och klippte naglar, jag färgade ögonbrynen. Kändes faktiskt lite lyx att hinna med sånt. Tog in julgranskulor och annat från garaget så nu är det förberett inför fredagen då vi ska klä julgranen.
På kvällen blev det torskrygg. HUR GOTT?!

Nu kör jag tre dagar på jobbet, sen får vi ledigt i tre dagar ❤️

Här kommer receptet, superenkelt. Vi brukar däremot steka löken, hälla i ca 1 dl vitt vin, låta koka upp. Sedan ner med alla övriga ingredienser och sedan när allt är blandat, hälla över fisken. Avsluta med bacon och rivenost, sen in i ugnen!

Ibland skippar vi bacon, då blir såsen mer syrlig. Och sparris ett måste som tillbehör!

Vi brukar beställa torskryggen från fiskbilen. Gillar inte den förpackade torsken i matvarubutikerna.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du bara måste lägga ut recept på allt gott ni gör

Svar: Uppdaterar inlägget o lägger till receptet! 👍🏼
emeliehellman.blogg.se

2016-12-20 @ 16:12:17
Postat av: Lisa

Tusen tack så himla gott! Har ett gott recept på torskrygg jag också

Svar: Skriv gärna det receptet! Älskar torsk!
emeliehellman.blogg.se

2016-12-21 @ 12:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0