Hej hej bloggen

Nu var det ett tag sen jag skrev. Kan bero på att jag jobbat som en gnu. Inget direkt spännande har hänt i mitt liv.
Klivit upp 07, krånglat upp barnen vid 07.45, fsk, jobb, kommit hem 19.30, ätit kollat mail, stupat i säng. Same same.

Men idag har ju jag och barnen varit lediga 🙌🏼 och det måste jag berätta om!
Barnen vaknade förvånansvärt tidigt av sig själva. Inte konstigt, två varsina kalendrar väntade. Åsa har, som tidigare år gjort paketkalendern till barnen. De är så stolta och glada över den!

Sedan åt vi frukost och tittade på adventskalendern på tv. Den är så mysig, redan efter första avsnittet tror jag på den 👍
Kl 12 kom Mikaela, Sarah och Jelena över med sina kids.
Vi drack glögg, åt lunch, snackade på, skålade i prosecco, fikade. Sånt som jag gör alldeles för sällan.
Hur bra dag som helst!

På kvällen skulle jag och Jelena egentligen gjort något bara hon och jag, men både Tobbe och Kim blev sena från jobben och det blev middag hemma istället.
Kvällens mission för Tobbe och Kim var att göra egen bea-sås. Som faktiskt blev BRA! Satt fint tillsammans med fläskfilé och bakpotatis i ugnen.
Nu ska vi aldrig mer köpa färdig bearnaisesås 👌🏼 (tror jag, tog ju bara nån timme att göra den såsen)

Tack för en väldigt välbehövlig dag! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0