Dan före dan

Vaknade tidigt. Hela familjen lediga så vi uträttade massor!
Så medan städerskan tog hand om hemmet så fick vi annat gjort.
Kan vara den bästa investeringen på länge 🙌🏼
Vi hämtade kvarglömda saker från fsk, åt lunch, Kim och Junia shoppade julklappar, jag och Alicia åkte till min mamma. Sen åkte jag o Kim iväg och handlade mat till idag. Kim ville även köpa en gemensam julklapp till barnen. Egentligen var vi klara, 2 paket var får de av oss. Tycker inte om när det bara blir att man köper bara för köpandes skull.
Jag skänkte pengar till rädda barnen istället. Det blir ju inte mina barn glada av direkt men tror inte de märker någon skillnad.
Barnen fyller ändå år snart och jag vet att de blir överösta med julklappar från andra ikväll.

När vi kom hem kl 16 var huset skinande rent och luktade såpa.
Vi började med att sätta upp julgranen och klä den. Barnen hängde på alla kulor de kunde hitta.
Och den blev jättefin!

Sedan rullade jag 1,8 kg köttbullar och Kim stekte dem. Såklart att det ska vara hemmagjorda på julbordet. Sedan stoppade vi korv och det var ju lite klurigare. Haha skoja bara. Kanske tar det som projekt nästa år 😅

Till middag blev det flankstek med viltsås.
Vi spelade Bingolotto, barnen ställde ut mjölk och pepparkakor till tomten.

Båda barnen var uppe sent och vakande tidigt imorse och sprang direkt och kollade om mjölken och pepparkakorna fanns kvar. Helt tomt på fatet, bara några smulor kvar. Ojoj, vi får väl se om det kommer en tomte.

Nu ska jag börja göra mig klar. Hela tjocka familjen träffas hos min bror kl 12.

God jul allesammans! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0