Kim's 30 års fest

Ibland har man tur. Vädret var på TOPP igår. Alla gäster gick all in i tävlingarna och tog Hawaii / pooltemat på största allvar.
Det var sååå kul att se allas utstyrslar.

Dagen började iaf kl 16 och då blev det bål och "levande tipspromenad"

Sedan delades alla in i lag. 7 pers i varje.
Så började 5 kampen!

Första gick ut på att en i varje lag fick ta på sig simglasögon som var helt mörka så man inte såg ut. Den personen skulle leta reda på golfbollar och tennisbollar som låg lite utspritt här och var på gräsmattan.
Golfboll 2 p och tennisboll 1 poäng.

Nr två var att man skulle sätta ett mynt mellan skinkorna och gå fram till hinken lite längre bort och släppa den där.
Asså Gud vad vi garvade med allas olika stilar!

Nr 3, vanliga hederliga norsk fylla, 8 varv med pannan på golfklubban.

Nr 4 var att man skulle ta sig över poolen med hela sitt lag på kortast tid. 3 personer i varje lag var tvungna att ha simglasögonen man inte ser något med.
Den var också vääääldigt kul att se!

Nr 5 var att varje lag skulle ställa sig på led. Jag läste högt olika frågor, tex finns det ris i Kina? De var tvungna att svara tvärtom. Så i detta fall är svaret NEJ. Väldigt svårt, för man får inte tveka.
Flest personer kvar i sitt lag när jag läst alla 150 frågor vann.

Efter den tävlingen gjorde vi en paus i lagtävlingarna och körde istället facit på den levande tipspromenaden.
Svaret på frågorna fick alltså gästerna själva utföra.
Tex, vem är sötast?
Jonn
Daniel
Robban
De ska så snabbt som möjligt äta en sockrig munk och inte slicka sig runt munnen.

Tipspromenaden bestod av 10 frågor så det blev 10 olika utmaningar. Imponerad av Henke som blev mest feminin då han på snabbast tid fick på sig ett par strumpbyxor utan att få en maska i dem!

Sedan rättade jag alla lappar och Jelena med sina 7 rätt av 10 kammade hem vinsten som blev en flaska prosecco.

Efter tipspromenaden blev det kräftskiva! Vi sjöng sånger och hade såå kul!

Under maten delade jag ut uppdrag till vissa. Och några var riktigt duktiga och roliga! Haha!
När alla ätit upp maten redovisade jag omröstningen till festens bäst klädda.
Som kims pappa Lasse tog hem! 😂😂😂

Så klockren med magväskan också!
Så en flaska prosecco till honom och 10 poäng till sitt lag!

Sedan blev det sång och tårta med avec.


Jag tror klockan var runt 23 när vi lekte sista leken. Och det blev samma pooltävling igen(fast svårare nu med flera nubbar i magen och mörkret utanför) och som slutknorr kunde man dyka i och leta efter en kristallprisma som jag slängt i poolen.
Samtliga lag bestämde sig för att anta utmaningen men det var bara Hampus och Robban som hittade sina kristaller.

Sedan sammanställde jag poängen från dagens alla tävlingar och kom fram till att dessa vann! 👇🏼

Kvällen/natten fortsatte med dans, snacks, flip a cup, och såklart blev jag kastad på poolen.

Jag tackade för mig 05. Och det var rätt skönt att gå till sängs efter en sån här lyckad fest. Det är fasen inte lätt att planera och förbereda en hel dag för 30 pers. Men det är sååå värt det i efterhand.
Blev lite retad över min planeringspärm som jag gick runt med hela dagen men, det man inte har i huvudet måste man skriva ner. Hade ett schema jag gick efter hela kvällen ;)

Tack alla för att ni gjorde Kims fest till den bästa!
Här kommer lite fler bilder!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ser ut som ni haft en skitkul kväll! Nu när allt lugnat ner sig tycker jag vi ska gå på bio någon kväll 😘

Svar: Den blev SÅ lyckad!
Ja det ska vi! 😍
emeliehellman.blogg.se

2016-08-22 @ 09:14:15
URL: http://superspringarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0