Utvecklingssamtal: Junia

I eftermiddag var vi på tom Tits för att höra hur det går för vår stora tjej. 
Junia är en förstående, glad och pigg tjej. Är sällan arg och ledsen. Håller sig borta från "bråk", såklart att det blir taffs ibland men hon är absolut ingen bråkmakare utan håller sig till sitt. 
Hon "ser efter" Alicia en hel del och tycker om att vara med henne. 

Kent hade gjort en intervju med Junia och vi känner igen oss så väl i hur hon formulerar sig. 
Kent hade frågat om vad hon tycker om att leka för lekar ute och med vilka, hon hade svarat att hon tycker om att leka mamma, pappa, barn. Hund, springa, leka dinosaurie. 
Med vilka? 
Med Ea och Cornelia. 

Vad tycker du om att göra inne? 
Ja på tom Tits tycker jag om att springa runt och leka spöket Laban i mörka rummet. 
Vilket plan är bäst? 
Plan 2. För där kan man spela. 

Vilka tycker du om att leka med där? 
Junia tittar konstigt på Kent, ja vad tror du, samma kompisar som jag sa att jag tycker om att leka ute med 😉

Vad gör du när nån är ledsen? 
Hjälper till, frågar någon som är större. 

Hur är man en bra kompis? 
ja typ som jag 😂

Vad vill du lära dig? 
Spela plump och bygga stora hus som pappa. 

Vad är du bra på? 
Lägga upp gardiner, laga kepsar, bygga kojor. Laga saker. 

Vad brukar du äta hemma? 
Jag äter bara pizza med skinka, ost och med små bilar på. (Ehhh tack för den, Gud vad vi sliter med mat😅) 

Det är väldigt kul att höra sånt här. Jag och Kim är så stolta ❤️






Kommentarer
Postat av: Sarah

Underbara unge! 😍

Svar: Måste ta tag i att lära henne plump... Högsta drömmen typ 😉😊
emelie

2016-04-25 @ 20:58:48
Postat av: Sarah

Det får bli nästa helgs mission 😃

Svar: Check 🙌🏼
emelie

2016-04-25 @ 21:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0