Junis

Nu på kvällskvisten när jag och Junia sitter i bilen på väg till Ica maxi och poppar musik på högsta volym så känns livet helt plötsligt så underbart konstigt roligt knäppt och jag vet inte vad! Där bak sitter min minimänniska och sjunger i högan sky (okej, försöker sjunga gör vi båda två;) på engelska och diggar med huvudet precis som jag gör.
Hon gör något speciellt med ögonbrynen också som är noga inövat från youtube klipp. 

Hon berättade för mig idag att hennes pappa har åkt helikopter. 
Nää sa jag... Det har han väl inte? 
Jo det har han visst. När det var vinter och han var på ett högt berg och det snöade. Då gjorde pappa illa sig på knät och då ringde de efter en doktor som kom med helikoptern och bamseplåster. Då fick pappa åka i ett snöre under helikoptern till sjukhuset. 
Och så var det ju, (när hans knä hoppade ur led när han åkte snowboard i Österrike) men det hade jag inte en tanke på att Junia visste om. 
Hon fortsatte, men mamma, jag vill åka helikopter jag med, fast inte i en säng i ett snöre under, för då kommer jag ramla ur. 
Vi fortsatte prata om helikoptern och gick förbi en svart skåpbil. 
Titta mamma, sån där bil hade pappa när jag var liten. 
Då fanns inte Alicia och jag var ingen storasyster då. Då åkte vi pappas bil för då fick vi plats. När Alicia kom ut från din mage fick pappa köpa en större bil, fast det är konstigt att pappa köpte en mindre bil men med fler sittplatser. 
För pappas bil var större, det var kul att åka den. 

Imorse ritade Junia. Kim frågade vad det var hon ritade. 
Det är pappa när han kissar i sängen. 😂😂😂😂
Va???
Ja ser du inte? Jo mycket riktigt är det en gubbe med huvud, ansikte, kropp, armar och ben. Och en snopp och en stråle kiss och en pöl. 
Synd att jag inte tog kort. För vi gravade verkligen så mycket åt den bilden. 

Jag tycker det är så himla coolt att vi kan skratta och prata om så mycket, jag och min minimänniska. 

Godnatt 
Världens finaste ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0