Lördag

Sov som en kratta! Mådde illa och låg och tänkte på terrorattackerna. Följde live-sändningarna på tv. 
Jag är på riktigt rädd, vågar man sätta sig på ett flyg? Vågar man gå på stora tillställningar? Konserter? Mellon? Vågar man åka tunnelbana i sthlm? Vågar man sig ut i julhandeln? 
Jag har aldrig tagit åt mig av varningar i livet. Tex: Ät inte det, barnen ska inte ha plast, amma så länge det går, du får cancer av allt, ja ni förstår. 
Det finns så mycket som är skadligt och man kan dö av. 
Jag kan inte tänka på allt som är skadligt för då slutar man leva. 

Men nu känns det inte säkert längre... 
Mår illa! Ska våra barn växa upp i denna värld? Hur ska det sluta? 




Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag känner också såhär.. Ska våra barn växa upp med allt de här framför sina fötter. De enda som snurrar på nyheterna är krig och terror. Min femåring pratar om flyktingar, terrorister och krig VARJE dag., jag tittar på resor i vår men vettetusan VART man KAN åka... Jag är rädd.. Jag vågar inte åka på semester som de känns just nu.

2015-11-15 @ 14:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0