6 maj

Japp, då har man varit igång sedan 03.00. och vi har klarat allt ganska så bra. Jobbigast var avskedet av pappa Kim och hämta ut och checka in väskorna i Aten. Jag svettades säkert 1 liter då... 
Första flyget gick 06.40 från Arlanda. Vi fick platserna näst längst bak i flyget och vi hade turen att få en hel rad för oss själva! Alicia somnade nästan på en gång efter vi hade lyft så hon låg så bra på ett säte med benen i mitt knä. 
Junia höll igång ca 1 h, och då hann vi kissa och sådant medan Alicia sov. 
När Junia somnade, vaknade Alicia och då kunde vi byta blöja och sitta och pyssla med vårt medan Junia sov. Kunde inte få det lättare! 
Dock var det vääääldigt tungt och långt mellan ankomst och avgång i Aten, så det fanns definitivt ingen tid att ta en liten pause. Raska steg mot gaten och vi fick kliva ombord så fort vi kom fram. 
På ett sätt skönt att slippa vänta, men om jag hade vetat att det skulle bli så tight så skulle jag nog ha varit mer nervös. 
Många på flyget berömde tjejerna, att de var så snälla. 
Dock blir jag lite irriterad på folk vid bandet som ska ställa sig iför när man står där med ett barn på magen ett i handen och ska försöka få med sig resväska och vagn. (Och handbagage) skulle ju underlätta om de klev lite åtsidan och kanske nån vänlig själ vill hjälpa tunga bugabooväskan från bandet. Nej nej, typ osynlig är man ;) 

Aja, flyget mellan Aten - Kaly gick på 50 min. Alicia somnade med en gång. 
Jag o Junia kollade Trassel på IPaden. 
Väl framme möttes vi av min pappa, ca 28 grader varmt (sommar värme!!!) 
Vi åkte hem där mamma stod med förrätten klar och mousserande på kylning. Vad annars? 
Vi åt, pratade och så fick barnen varsinna presenter. 
Sen fick de svalka av sig i vår uppblåsbara pool vi köpte förra sommaren. 
Alicia tyckte inte det var speciellt kul så hon fick bada i baljan istället. 
Jag är överlycklig över vädret! 
Efter badet blev det middag, dragonmarinerad fläskfilé med hasselbacks. Och efterrätt... Nu är jag proppmätt, har packat upp allt och ska hoppa in i duschen. 
Mamma, pappa och flickorna är ute på en promenad. 
Jag passade på att säga hej till Wilma. 
Alltid tungt... 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0