Måndag

Jag vill ha snö! Jag vill verkligen det! Kan vi inte få snö så vi kan åka lite snowracer? Det är ju sååå mycket roligare att ha en vit jul. 

Idag har jag jobbat. Tycker dagen var rätt jobbig. Den gick långsamt och jag blir bara mer och mer irriterad på kunder som alltid tar förgivet att vi ska ställa upp på de mesta fast kvitto saknas eller även om tex garantin har gått ut på produkten. 
Får höra:
- ja men jag har köpt lampan här, för kanske ett år sedan. Ser inte du det i datan? 
Eh... Jag slår ut ca 150 kvitton om dagen... Tror kunden att jag har koll på dennes kvitto på en armatur som kanske tror att den köptes för ca 1 år sedan. Det är omöjligt! 

Vet inte hur det är med er men jag har aldrig fått hjälp av en butik om jag inte har ett kvitto som; ETT visar att varan är köpt i den aktuella butiken (visst på hm står det ju på en lapp i kläderna att den är från hm, men en lampa kan ju vara köpt var som helst. På Elkedjan, på Mio, på Bauhaus eller en annan lampaffär) 
TVÅ; när lampan är såld. 5 år sedan? Tyvärr då gäller inte garantin om inget annat uppges. Garanti 2 år gäller nästan på alla produkter vi konsumenter köper. 

Är så trött på detta taffs dag ut och dag in. Att folk inte förstår: SPARA alltid kvittot på en pryl som kan gå sönder! 
Jag kan inte garantera att en lampa håller - det är el vi pratar om. El-prylar, tv apparater, brödrostar ja allt som har med el att göra kan gå sönder! Därför finns garantin. 

Vi är för snälla. Jag är för snäll. Jag är trött på att vara snäll. Fan vad vi fixar och trixar för att våra kunder ska bli nöjda. Tror inte att konsumenten förstår att om inte vi kan bevisa med ett giltigt kvitto från kunden får inte vi heller några kreditpengar från leverantören. Det betyder alltså att vi ger ut saker från vår egen ficka. Bara för att otrevliga kunder ska få sitt. Den bittra sanningen. 


Nu till något helt annat. Alicia var på Telge akuten ikväll för att ta hepatit a vaccin inför Thai. 
Tror både Kim och sköterskan blev lite förvånade när Alicia inte sa ett pip. Inge grin, inte ens en tår. Hon märkte knappt av sprutan. 
Kanske för att hon leker doktor och övar att ta låtsas spruta varje dag. 
När jag kom hem från jobbet visade hon stolt upp sitt plåster och en legogubbe hon fått av sköterskan. 

Mammas stora tjej :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0