Trött söndag

Idag har vi inte gått ut. Det blååååser alldeles för mycket. 

Vi tog sovmorgon till 10.30. 
Alicia är fortfarande väldigt grinig och har svårt att komma till ro. Men så får det vara nu. 
Annars har vi bara varit hemma, Kim jobbar så jag har ordnat med tvätt och sådant. 
Om en liten vecka är det inskolning för Alicia. Känner på mig att det inte kommer gå lika lätt som med Junis. Alicia är ifs yngre än vad Junia var men Alicia är mycket mer mammig och inte lika modig och självständig. 
Men det vore ju konstigt om de var lika, de är ju sina egna individer med olika personligheter. 
Men jag är trygg med Tom Tits förskola och jag började ju jobba för 1/2 år sedan så jag känner mig faktiskt lugn och förberedd för förskolestarten. 
Alicia kommer vara ensam när hon skolas in, tycker jag bara är bra, för då hinner verkligen hennes pedagoger lära känna henne och ge sin tid till att få henne att känna sig trygg och sedd. 
Fick även veta att förskolan endast tar in syskon detta år. Verkligen ett babyboom år förra året! 
Vi fick välja när vi ville att Alicia skulle börja. Tycker april är perfekt, bra väder, inget slask och overaller, jag behöver inte jobba långa dagar så jag kan hämta tidigt, sen blir det lite ledigt med greklandstripp i maj osv. Känns bra att Alicia får lära känna dagis och prova på innan allvaret börjar sedan i slutet augusti. 
Fram till semestern i juli kommer Alicia och Junia gå 9-15. Eller det är Kim som lämnar och då brukar de snarare ramla in nån gång vid 10-tiden på dagis. Segare människor på morgonen än Junia och Kim får man leta efter. 
Jaja, nog om det. 

Junia hade haft jätteroligt på kalaset igår, men hon skulle åka rutchkanorna hela tiden, hann knappt fika liksom. Om och om igen. 

Nu blir det egengjord pizza till middag! Smarrigt! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0