Weekend

Idag är det en vecka sedan vi åkte till Spanien. Vi åkte från Västerås flygplats till Malaga. Har aldrig tänkt på att Ryanair går därifrån. Smidigt med parkering, behöver inte vara där så långt innan och billigt!
Aja, resan ner gick jättebra. Alicia var en snäll bebis som verkade hel nöjd. Vi satt längst bak så motorerna hördes ganska mycket. Det gillade hon :)
När vi kom fram så gick vi till hyrbil-stället och fick vår bil. Åkte längs med kusten och hamnade i Almenucar där vi hade bokat hotell. Fick en 3 rums svit med 2 badrum och utsikt över poolområdet och havet. Inte så pjåkigt!
Grabbarna handlade lite vin och snacks och efter en dusch så chillade vi på balkongen tills det var dags och vandra ner till byn för lite käk.
Hade förväntat oss tapas i stora lass, men tydligen var detta en typiskt spansk liten stad med inte alls sådan tapas vi är vana med. Servitrisen kunde noll engelska och jag och Sandra hade bara vår spanska från skolan att klara oss på. Menyerna var också på spanska.
Allt blev lite fel den kvällen men fasen va vi skrattade åt allt. Vinet var gott i alla fall ;) vi kom hem vid halv ett på natten.
Kim och Jonn gick och la sig eftersom de skulle upp tidigt och spela golf.
Jag och Sandra satt uppe till halv fyra och snackade skit.

Dag 2.
Vaknade vid 9, jag, Sandra och Alicia gick och käkade frukost.
Helt ok, men inte jäääättestor.
Sedan låg vi vid poolen hela förmiddagen. Jättehärligt poolområde. Alicia var för de mesta i vagnen och höll på och snacka och pilla med sitt.
Vid lunch kom grabbarna tillbaka från golfen så vi lunchade och delade på en kanna sangria.
Efter det blev det lite bad igen innan de tog med sig Alicia för en sväng till supermarket så jag och Sandra fick lata oss en stund själva.
Mot kvällen spelade vi kort och myste på balkongen.
Sedan gick vi in till byn för att de hade mat och tapas "festival" med massor av mat och dryck uppradade tält och spansk musik som dånade i parken. Hur mysigt som helst! Billigt, spanskt och nu kunde vi ju se vad vi beställde...:)
Alicia somnade direkt med musiken som skön vaggning.
Så najs kväll, verkligen!
När vi kom hem på natten hann vi med ett parti kort innan läggdags.

Dag 3.
Frukost, sen tog vi bilen och åkte till en annan by för en heldag på beachen.
Det blåste ganska mycket så man kände sig aldrig svettig. Kanske därför både Jonn och Sandra brände sig rätt så mycket. Vi åt lunch där också och hade sjukt kul i vågorna.
På kvällen åt vi på en fin restaurang. Med gott rött vin.
Sedan var det bara att vandra hemåt och packa.
Klockan ringde 03.00 och det var väl vid ca 05 som kaoset började.... Men det tar vi en annan dag!