Less på BVC

Hallå där! Igår blev min lilla söta Alicia 10 mån. Mamma och hon var på BVC på morgonen. Läkarkontroll och vikt/längd. 
Läkaren trodde det var 1 års kontroll. Noll koll. Jag är grymt less på luna BVC ska jag säga. 
För några månader sedan tänkte de ge 1/2års sprutan 2 ggr. Jag menar, ser de inte sånt i sina datasystem?! 
Att hon redan fått sprutan några veckor tidigare? Tänk om det var Kim som hade gått med henne till BVC den dagen, han skulle ju blint ha litat på att hon skulle ta sprutorna. (Var väl 2 hon fick vid samma tillfälle) 
Och att Alicia blev 10 månader igår och inte 12 månader? 
Läkaren frågade om hon kunde säga mamma och pappa. Om hon kunde gå osv. Min mamma blev väldigt irriterad. 
Jag med när jag fick höra det. Visst alla kan göra fel, men det är små grejer HELA tiden! 
Sen hade Alicia tydligen krympt 1 cm från förra gången vi var där och mätte för 2 månader sedan. Hur går det ihop? Kanske man kan orka att mäta om då om det blir lite knäppt. Jag såg det i hennes gula bok igårkväll... 
Ska man behöva gå till en privat BVC för att bli sedd? 





Kommentarer
Postat av: jossan

usch vad trist! vet ganska många som har varit/är väldigt missnöjda med luna då dem fått felaktig information och man har varit nonchalant, på min kompis tvåmånaders bebis missade man att göra en ordentlig(och ganska avgörande) läkarundersökning, hon bytte då till rosenborg och vart bemött på ett mycket bättre sätt. Där på rosenborg är dem fyra stycken "bvctanter", en barnläkare från förlossningen och två till allaround sköterskor, ganska litet men nya fräscha lokaler och personligt, lite som "alla känner alla". Byt dit om du är missnöjd, bara ringa dem å be om att få komma dit. vegagatan har jag för mig att gatan heter, den ligger vid sjukhuset och är på markplan utan trappor.

Svar: Tack för infon, ska definitivt ringa dem! 👍😊
emelie

2014-12-04 @ 18:39:12
URL: http://josefinanero.blogg.se
Postat av: Mikaela

Vi går också på Rosenborg och är supernöjda :)

Svar: Ska byta!! 👍
emelie

2014-12-04 @ 19:54:56
URL: http://mikaelita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0