Jul jul strålande jul

God fortsättning då gott folk! 
Nu ska jag ta tillfället i akt och skriva om julafton. 
Vi vaknade kl 08, eller rättare sagt jag ställde klockan på 08 och väckte sedan resten av familjen. 
Vi gick in till barnens rum där Junia's första julklapp stod. Vi har hämtat hem och gjort rent Kims gamla växasäng i svart smide och mässing. Väldigt fin. Vi har köpt ny madrass och påslakanset med favoriten Frost. 
Jag lindande även en istappsslinga runt huvudgaveln för att få en extra is-känsla. Junia blev väldigt överraskad och glad över vad tomten hade åstadkommit under natten. 
Sedan fick vi öppna varsitt paket allihop och såklart jul-frukost på det. 



Efter frukost var det dags att sätta igång att göra oss klara. Barnen badade och fick på sig sina nya klänningar de fått av gammelmormor. 
Kl 11.30 åkte vi till nykvarn. 

Vi åt en traditionell silllunch och vi som inte äter sill fick köttbullar, prinskorv och skinka. 
Kalle Anka, glögg, och förväntningar. 
Det första Junia gjorde när tomten satt sig ner i sin stol var att ge honom sin påse med nappar. Väldigt viktigt. 
Hon fick ett paket då. Stolt tjej och tomten fick en stor kram. 
Jag blev väldigt bortskämt av Kim och fick flera saker från min önskelista. Bl.a. 




Junia fick lite smått och gott, såsom kläder, nattlinne, frost-dockor, sparkcykel, doktor-väska, mikrofon stativ och hon ska få gå på Disney on ice med farfar och Åsa. 
Alicia fick mest kläder och en bugga-åkpåse från oss. 

Av mina föräldrar och Lasse och Åsa fick jag och Kim en övernattning på hotell kung carl i sthlm (i vår favorit svit med badkar mitt i rummet) och en middag på Mr French. (Som vi länge har velat testa) och barnvakt...liksom mitt i prick! 
Är superglad och väldigt tacksam över alla julklappar vi fick hela familjen. 

Skriver fortsättning imorn för nu är jag sååå trött. 
Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0