Inte som man tänkt sig

Ok i fredags var jag ledig. Barnen skulle spendera dagen hos farfar och Åsa. Jag fick åka med Kim till sthlm och han släppte av mig på odenplan. 
Började känna mig tung i huvudet...-sa jag. 
Mötte upp Sarah och vi brunchade på café blåbär. Kände mig ännu sämre, tog 2 Alvedon. 
Kl 11.30 hade jag ansiktsbehandling och färgning/plock av brynen. 
Efter det kände jag mig sänkt, men kl 13 var det dags för ögonfransförlängning så jag bet ihop. Och under 2 1/2-3 h höll jag på att avlida. Alltså det kändes knappt att göra förlängningen men jag fick då ont i kroppen, jag började skaka, svettas frysa, må illa ALLT! Det var hemskt!!!!! Vad är oddsen att man blir akut sjuk när man ligger och ska bli ompysslad för en gångs skull!?
Aja när allt var klart skulle jag gå för att möta upp Kim för att åka hem. Bara att gå en kvart var sjukt jobbigt. Min rygg gick i 100 bitar och jag frös så mycket. 
I bilen somnade jag och när vi kom hem gick jag o la mig. Tog tempen som visade 38. Kim skulle på middag hos farfar å Åsa där barnen var så jag fick sova helt ostört. 
Däremot vaknade jag varje timme av att jag mådde illa och frös/svettades. Kl 04.45 gav jag upp och la mig på soffan. Kunde inte sova, huvudet bankade. Och jag hade nu 39 graders feber. 
Ingen idé ens att jobba så där låg jag hela dagen. Kim och kidsen åkte till Ikea med hans familj så jag hade chans att bara vila och det gjorde susen. 
Man blir ju lätt lite stressad att bli dålig såhär tätt inpå julen. Har ju några grejer kvar att bocka av så att säga och sen vill jag ju inte smitta någon, tänk om barnen skulle bli dåliga :( 

Nu är det bara att krya på sig och ta tag i det sista! Junia blir hemma mån-tis från fsk för det går magsjuka. 
Vi får hjälp av våra föräldrar då vi båda har saker att avsluta på jobben. 

Ja det var en sjuklig update. Vi hörs. 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Men nej vilken dålig tajming!! Det florerar väldigt många bakterier runt omkring just nu. Krya krya<3

Svar: Ja kan man ju säga, men som tur var var det inte magsjuka! Det är jag glad över!
emelie

2014-12-21 @ 11:32:51
URL: http://josefinanero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0