Idag

Har jag varit skitduktig. Tycker jag själv, fast skulle ju inte ha klarat det utan MJ. (Hon är bra att ha för hon löser det mesta) 
Nu är mitt hjul på donkeyn helt och jag är superglad över att den rullar igen. 
Har köpt lite julklappar. Städat. Lämnat god jul presenter till dagisfröknarna. De fick varsitt doftljus i fin förpackning. 
Jag har gått 9 km på ren is, och avslutat kvällen med att slänga ihop en korvstroganoff. 

Imorgon ska jag ha en riktig jäkla lyxdag! Göra mig till människa inför jul och nyår. Det ni, det behövs!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur funkar nattningen med Junia? Typ saga? Ligga kvar tills hon somnat? God natt och sen gå ur rummet? Min 2,5 åring har börjat strula så vore kul att höra hur andra gör :-)

Svar: Junia vill sova mellan oss i vårt rum så det har varit väldigt enkelt att få henne att somna iom att hon inte sover något på fsk på dagarna.
Antingen lägger sig jag eller Kim med henne ca 5-10 min kl 20.00 och då somnar hon direkt.
Ibland somnar hon själv i sängen när hon hör att vi plockar i köket.
Vi har alltid samma kvälls-rutin. Efter middagen, på med pyjamas osv sen får hon titta på sin favoritfilm frost till det är dags för sängen.
På julaftonsmorgon ska hon få en ny säng med frost-påslakanset, ny kudde och täcke osv och då hoppas jag att hon kommer vilja prova att sova i sitt rum igen.
Men jag kommer aldrig tvinga henne, vi får försöka helt enkelt.
Kram på dig!
emelie

2014-12-20 @ 20:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0