Hej hej heeeeej

Fredag imorgon... Igen. Snacka om att det går undan nu. 13 dagar kvar till julafton. Jag känner mig lugn inför julen. Alla paket är i princip inslagna och bara väntar på att få öppnas. Ha fått en liten lista på vad vi ska ta med till julafton också. Vi ska fira med min släkt hos min bror med familj i nykvarn. Även Kims pappa, bror och Åsa följer med och firar där. Ska bli mysigt. Ska även bli kul att "orka" med att dansa och tjoa och ÄTA massor för av 2 av 3 jular, vi har haft tillsammans, har jag varit höggravid. 
Ska ju också bli så roligt att se hur Junia reagerar detta år. Förra året blev hon först lite rädd och tillbakadragen. Men sen gick hon fram och kramade tomten gång på gång. Hon gick fram helt själv och hämtade sina klappar. 

Nu ska hon lämna sina nappar till tomten. Han ska ge dem till bebisar som behöver dem.. Tror det kommer funka, vi har pratat om det med Junia så länge nu. Såklart kommer jag spara en hemlig napp ifall det blir helt katastrofalt på julaftonskvällen när hon ska sova.( vi sover kvar där) men hoppas inte den behöver användas. 

Lite annat som händer är ju Junia's avslutning på dansen på lördag. Jag kan inte gå, men Kim får filma och tror att både min mamma och Carina kommer och tittar. 
På måndag är det dags för Lucia och Junia övar varje dag. En sockerbagare, tipp tapp (som råkar bli små grodorna på slutet), i ett hus i skogens slut M.f. 
Vi blir ett helt gäng på TomTits på måndag och då kommer nog julkänslorna fram på riktigt.

Nå ja, det var lite info om det. Helgen blir lugn, jag jobbar lör och sön så imorn  - hög nivå av mys med tjejerna ❤ och lek och bus hos Matilda och Oliver. 


Kommentarer
Postat av: josefin anero

Tycker ni ska hoppa över reserv nappen och bita ihop;-) vi gav också nappar till bebisar som behövde dem, aleks va då 2,5 och det var en tredagars period med gråt och sorg, han klättrade på väggarna hemma! Men efter dem tre dagarna var det som att han aldrig haft napp och jag är glad att jag bet ihop och inte gav upp, hade inga reserver hemma ifall jag skulle få ett svagt ögonblick.. Lycka till!

Svar: 👍 Tack!
emelie

2014-12-12 @ 07:01:53
URL: http://josefinanero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0