Halva tiden

Höll på att glömma att vi är på dag 140 av 280 idag.
Oh my, herre gud. Varför går det så fort?
 
Jag och min BM pratade förut om mina jobbplaner. Hon undrade hur länge jag hade tänkt jobba, om jag skulle ta ut nån gravidpenning osv.
Jag ska jobba fram till BF sa jag.
Hon spände ögonen i mig och sa att jag kanske skulle tänka om. Även om jag redan är mamma och vet vad som innebär med ett barn så sa hon, att bli 2 barnsmamma är också en stor förändring.
Du kanske borde gå hem några veckor innan och låta allt sjunka in...ordentligt. För hur mycket har du tänkt på graviditeten hittills, med förberedelser och hur allt kommer att vara när bebisen väl är här?
Ja. då kom liksom svaret. Jag har ju inte tänkt så mycket på det. Tänker inte alls att jag är preggo ibland.
Det är helt sjukt vad annorlunda allt är nu i jämfört med förra gången.
Jag tänker att det här är en piece of cake, jag har ju gjort detta förut. (Och det kommer sääääkert va som förra gången också) men det är farligt att tänka så. Jag ska försöka sluta med det och börja om.
Tänk om det inte alls blir som man antar att det kommer att bli. Jag kanske borde förbereda mig mer, fast jag är verkligen inte sån som "kan" tänka och förbereda när det kommer till förlossning och tiden efter. Jag kan inte tänka på det nu.
Så jag återkommer om sisådär 10 veckor och berättar om mina planer och förväntningar då.
 
Äh vet egentligen inte vart jag ville komma med detta inlägg, bara att det går fort.
Så grattis på 50%-dagen bebbo där i magen. Vi längtar efter dig.
Junia är fortfarande oventande. Jag visar och säger att det bor en bebis i magen. Men hon säger bara mage.
- Nä men Junia, vad finns iiiiii magen?
- Mage, svarar Junia.
Men det är gulligt det med.
 
God natt på er.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0