3

Dessa 3 pryls har jag använt hittils under graviditeten.
 
 
Bio-Oil, har jag använt sedan dag 1. Tror egentligen inte på att den är förebyggande mot bristningar, får man det så får man det... men det är mysig grej att smörja in magen morgon och kväll. Sen kan man ju alltid hoppas på att den hjälper liiiite.
 
 
 
Folsyra tabletter började jag med samtidigt som jag slutade med p-pillren.
Enligt livsmedelsverket:

"Folsyra/folat behövs för att fostret ska utvecklas normalt. Under de första veckorna efter befruktningen bildas det tidiga anlaget till centrala nervsystemet, neuralröret, hos fostret. B-vitaminet folsyra/folat spelar en viktig roll för att neuralröret ska utvecklas normalt.

 Om en kvinna har låga halter folat i blodet före och under de första veckorna i graviditeten ökar risken för ryggmärgsbråck hos fostret"

 

 
Åh älskade gravidkudden... den är typ BÄST!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0