En regnig tisdag

Det var ett litet projekt att få upp Junia i morse. Mörkt och regnigt. Plus att Kim hade sovmorgon och de låg så sött ihopkurade så hon ville verkligen inte gå upp. Men men efter lite frukost och sånt kom vi iväg till dagis. Wilma tokvägrade att gå i regnet (fast hon har en skön varm "regnjacka")  så hon fick sitta som en surkärring under vagnen. Jäkla bortskämd hund att bara vilja gå ut när det är varmt och skönt som i Grekland ;)
På dagis var det full rulle och de var precis påväg in på stora Tom Tits när vi kom. Perfekt att leka av sig där när det är regnruskväder. 
Junia hittade en väst sen försvann hon illa kvickt. Hej dåååå ropade hon. 

Idag var en helt ok dag på jobbet. Timmarna gick fort och jag var hemma strax efter klockan sju. 

Känner mig trött nu, imorgon har jag tid hos en läkare på Tallhöjden kl 10. Ska kolla upp mina händer som håller på att klia sönder. Pallar inte med eksem...
Mer om det imorgon! Godnatt. 




Kommentarer
Postat av: josefin anero

har du fått klådan under graviditeten? jag upplever imellanåt extreeem klåda på ovansidan fötter och smalbenen, har nästan sår efter att jag kliat så mycket.. funderar på om antihistaminer hjälper.. vad sa dem hos läkarn? kram

Svar: Jag skrev precis ett inlägg om det :)
Men JA absolut det kom med graviditeten, har aldrig haft sådan klåda jag har nu! (Hade även när jag väntade Junia men inte lika mycket)
Prova...Annars är det väl bara starka kortisoner som hjälper.
Kram
emelie

2013-11-13 @ 20:34:05
URL: http://josefinanero.blogg.se/
Postat av: josefin anero

jag kör kortison eftersom jag sedan innan hade kliande eksem vid höst och vinter(aldrig vår och sommar)... nu är är det dock extremt och jag får ibland blåsor på händerna som gör att huden spänner vansinnigt och sedan spricker. Jag har blivit tillsagd att inte duscha för länge och för varmt och AALLLTID ha handskar vid kontakt med kemikalier och onödig vattenkontakt. En period hade jag bomullshandskar från morgon till kväll för att immunfösvaret försvann helt i händerna, hade öppna köttsår och otrolig smärta.. jag vill aldrig mer nå det tillståndet så det är bara att smörja smörja smörja hela vintern..
hoppas det inte blir värre för dig. kram

Svar: Fy vilket helvete, och här gnäller jag med några sprickor...
Min mamma hade som du, helt förstörda händer och hade bomullsvantar på sig mest hela tiden när jag var liten (som jag minns) de enda gångerna hon var någorlunda normal var när vi var utomlands då sol och saltvatten hjälpte.
När vi var på Sri Lanka för 13 år sedan så var vi i en botanisk trädgård och träffade en typ "ört doktor" as larvigt tycke vi då, men han fixade fram en olja och den använde mamma tills flaskan var slut. Sedan dess har hon varit HELT problemfri. Helt sjukt att det funkade...

Kram!
emelie

2013-11-14 @ 08:16:05
URL: http://josefinanero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0