mitt år 2012

gick tillbaka i bloggen och läste min lista jag gjorde förra året vid den här tiden... då var jag höggravid och väntade spänt på att bebben skulle komma vilken dag som helst.... hur som helst här kommer mitt år 2012 och shiiiit vad vi har haft skoj! 1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag födde barn, och det innebar ju en hel del saker jag aldrig gjort förut! 2. Höll du några av dina nyårslöften? Just då, vid 12 slaget så önskade jag bara att få tillbaka min gamla kropp och känsel igen. Så jag sa till mig själv att jag helt enkelt skulle bli "jag" igen innan året var slut..och det gick ju vägen! 3. Blev någon av dina vänner/bekanta föräldrar i år? Andrea och Daniel fick sin son Oliver 4. Dog någon som stod dig nära? Nej. 5. Vilka länder besökte du? I mars åkte vi till Rhodos och sedan vidare till Kalymnos I början av Juni åkte vi till Skiathos och besökte Cecilia 1 vecka I slutet av juli åkte vi till familjen på Kalymnos och var där hela sommaren. Resumerar alltså. länderna vi besökte var: GREKLAND! 6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013? Lite mer lugn och ro och mer familjetid. 7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? Kommer bara ihåg ett datum från 2012 och det är det 11 januari, då Junia kom till världen. 8. De bästa nya människorna? Jag har fått lära känna 3 helt underbara tjejor i år! Junia ,Jennifer och Jennie <3 de 3 damerna som börjar på J ... 9. Största misstaget? Om ni frågade mig för 2 månader sedan skulle det vara: att vi köpte en lägenhet som Kim var tvungen att renovera under 5 månaders tid. men vet ni, nej det var inget misstag för nu har vi södertäljes snyggaste lägenhet på gula gården! Ett misstag som följer med från föregående år är ju att man in i det sista litar på fel människor. BLÄ! 10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej 11. Bästa köpet? Helt klart alla utlandsresor! 12. Vad spenderade du mest pengar på? Ett helt nytt hem, väggar, tak, vitvaror, badrum, säng...ja rubbet! där ligger en stor del av våra pengar... 13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Nr 1, såklart igen. Junias födelse ... Allt annat bara försvinner i jämförelse. Men jag har haft en jättefint år tillsammans med vänner och familj. Middagar, skratt och att fått umgås med er har gjort mig glad! 14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? SHM var det som spelades mest och jag kommer alltid att minnas 2012 som ett riktigt shm-år! 15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Den här är svår, såklart att jag vill skriva att jag har varit gladare. Men jag var så oerhört glad det året jag var gravid också och jag hade så höga förväntningar på att vi skulle bli en perfekt familj. Vi är en perfekt familj, men alla hormoner som sprudlar och man bara känner att man inte räcker till med en liten så kan jag väl säga såhär. Jag var ledsnare 2012, men jag var lyckligare. Jag känner mig komplett nu, men första året som småbarnsförälder så fäller man mycket tårar... jag gjorde i alla fall det. 16. Vad önskar du att du gjort mer? Jag önskade att jag kunde ha känt mer glädje av att vara hemma med Junia. I perioder längtade jag så mycket tillbaka till jobbet och att jag gjorde mer nytta där...JAG ÖNSKAR att jag hade fått ro i kroppen och själen av att få vara hemma tillsammans med henne istället. Jag är väldigt ledsen över det. 17. Vad önskar du att du gjort mindre? Finns bara ett ord. Stress. Det är förjävligt. Man blir sur och det går ut över allt! 18. Hur tillbringade du julen? Världens bästa jul spenderades med stora familjen i Järvsö. 19. Blev du kär i år? TOKIGT kär i min lilla tjej, och min kärlek till Kim växer den med! 20. Hur många one night stands/ligg? 0 21. Favoritprogram på TV? Finns så många. men här är några ; Sveriges mästerkock, hela sverige bakar, hells kitchen. 22. Bästa boken du läste i år? Zlatans självbiografi var AWESOME! 23. Största musikaliska upptäckten? Ingen direkt... 24. Något du önskade dig och fick? Jag önskade mig i hemlighet att få en dotter - och så blev det! 25. Något du önskade dig men inte fick? Jag önskade att vi hade hittat vårt drömhus! 26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012? På själva födelsedagen befann jag och min lilla familj oss i Grekland och firade tillsammans med Cecilia och Lovisa på en fin restaurang med tårta och hela köret. Avslutade med en god drink på en topnotchbar :) 27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, om jag inte hade tänkt på jobbet 24/7 så kanske jag skulle ha mått lite bättre... 28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012? Cool-mamma hahah... usch nä jag vet inte. 29. Vad fick dig att må bra? Min familj. Mina vänner. Mitt jobb som jag älskar. Och den som får mig att skratta varje dag - JUNIA! 30. Vilken kändis var du mest sugen på? Alltså jag är kär i Jacob i Twilight. (men bara i rollen ;) 31. Vem saknade du? Jag saknar henne hela tiden. Min bästa vän Cecilia. Tycker hon ska ta och flytta hem snart, på heltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0