LUCIA

Igår var vi som sagt på Tom Tits i deras stora Pelarsal för att titta på Junia's första luciatåg. Jag, Kim, mamma, Carina, Per, Lasse, Åsa, Becca, Jonn och Sandra var på plats för att se vår lilla Junis glida fram över golvet och inta scenen. 
Det var jättemycket folk på plats och det var mörkt och mysigt. Så såg man hur dörren öppnades in till salen och man hörde lite svagt hur Sankta Lucia började sjungas. 
De större barnen gick först, sedan flöt de på, sist kom Junia's avdelning och de var så underbara hela högen. Tittade liksom med stora ögon och undrade vad alla människor gjorde där. Junia gick tillsammans med Ea och stannade upp och tittade på oss, bara någon meter från vårt bord. Då började jag gråta, inte bara en tår eller så utan det bara sprutade. Var tvungen att titta bort för jag ville inte att hon skulle se... Men hon blev inte ledsen alls utan gick med tåget fram till scenen. Och där satt hon hela föreställningen och sjöng, gjorde rörelser och satt och gungade fram och tillbaka. Hon tittade på mig och hon var så fin. 
Efteråt blev det fika och Junia var väldigt glad över få vara i centrum. Sedan, om man ville, fick man leka av sig på Tom Tits. 
Vi var kvar en stund, sen gick vi hem. 

På kvällen hade vi mys hemma med Becca o Jonn. Senare kom även Malin och Gurra och det blev middag och massa snack. 

Jag tog massa bilder med kameran så de får ni se nån annan dag , men fasiken vilken lyckad och fin Lucia vi hade! 




Kommentarer
Postat av: Nina

Haha jag fällde seriöst en tår när jag läste att du grät. Vet hur löjligt stolt man är och Gud vad underbart att era vänner oxå kommer dit för hennes skull. Ni och junia är lyckligt lottade:)

Svar: =)
Jag vet! Riktigt roligt att de bryr sig. Betyder väldigt mycket!
emelie

2013-12-13 @ 23:27:37
URL: http://vaskelainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0