Julgran

När jag var liten så tog vi alltid in granen och klädde den kvällen innan julafton. Det var alltid jag, min bror och pappa som gjorde det tillsammans. Sedan la vi dit alla julklappar och lyssnade på julmusik på högsta volym. När vi var klara kom mamma med glögg och så satt vi oss tillsammans i soffan och kollade på verket. 
I år jobbar jag 23e december och sedan ska vi direkt till Lasse och Åsa för en uppesittarkväll så nu kommer granen redan komma upp den 22a! Jag bryter alltså traditionen jag hade tänkt föra vidare till min egen familj  ;) 

Har ni redan granen uppe eller väntar ni? Hur ser era grantraditioner ut? 





Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vi har gjort som ni men i år tror jag att vi köper en lite tidigare :)

2013-12-01 @ 20:46:34
URL: http://mikaelita.blogg.se
Postat av: Lisa

Min sambo kan nog tänka sig att sätta upp den snart men jag vill helst vänta tills veckan innan jul iaf. Har nog inte direkt några traditioner men vi brukar aldrig vara för tidiga

2013-12-01 @ 20:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0