Helgen...

Ja för att summera helgen blev det ju ett välbekant ord: JOBB, men nu lugnar det ner sig en aning och jag kommer vara hemma både torsdag, fredag och söndag nästa vecka. Känns ju jättelyxigt! 

I fredags så hade vi pizza och idolkväll med favorit Jonn.
Igår kom jag hem vid 18 tiden och hann med att säga hej till Sarah och Daniel som var förbi oss för att hämta några lampor.
Fick även höra att Junia hade spenderat några timmar med Jonn mitt på dagen. De hade bl.a. varit på Torekällberget och sedan käkat lite bullar och kollat på Emil hemma hos Jonn. Såklart lekte hon konstant med Abbe också...( Jonn och sandras chihuahua) så Junia hade säkert en toppen dag med sin gudfar! 
Så himla glad att vi har vänner som verkligen VILL och tar sig tid att vara med Junia. Ni vet vilka ni är, och även om det inte funkar vissa gånger eller så, så ska ni bara veta att det betyder mycket för mig att ni ens ringer och frågar om ni och Junia ska göra något tillsammans. Jag är inte ett dugg obekväm med att Junia är med våra närmsta vänner, jag märker på Junia när hon vill eller inte och då får man utgå från det. Men det har aldrig hänt, snarare tvärt om bara så spännande att vara med kompisar (fast de är i mammas och pappas ålder) 

Aja, tillbaka till lördagen så blev det en lugn hemmakväll, Kim fixade middag och chips och dipp framför så mycket bättre men chipsen hann jag inte med för både jag och Junia somnade klockan tio. 

Så nu, söndag... Och jag är påväg hem från jobbet. Ska tända det första adventssljuset och bara njuta av de få timmarna som är kvar av kvällen med familjen.  Självklart blir det Falk ikväll kl 21, har blivit lite som en grej vi gör varje söndag. 

Vi hörs! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0