Saker

Jag tycker är jobbigt att lägga pengar på.

Medicin - det är ju jättebra att man blir frisk av den men det känns så jävla trist att vara sjuk (eller om nån annan i familjen är det ) och behöva lägga ut stålar på kuppen!

Smink - älskar nytt fräscht smink men när Junia leker med mitt 500 kronors puder och de går i 1000 bitar känns det lite sådär..

Bensin - behöver jag säga vad notan går på när jag åker bil cirkus 16 mil/dag?

Olika medlemsavgifter typ. De ska väl bara vara glada att jag vill vara medlem och göra av med massa pengar hos dem?
Exempel ; Friskis och Svettis ( nu tränar ju inte jag men iaf) om jag vill köpa ett årskort måste jag även bli medlem för en 100-lapp. Varför?
Om jag vill bli medlem på videoin och kunna hyra 3 filmer för en hundring måste jag även betala en medlemsavgift på 100 kr. Engångskostnad men varför?
Jag är nyckelkund hos Swedbank. Vet egentligen inte vad det innebär men tydligen kan jag kolla saldot enklare... Typ. För den lilla fördelen snor de 40 kr i månaden från mitt konto. Varför? Ska inte de vara nöjda att jag har mina besparingar hos dem? + att jag betalar andra avgifter för kort m.m.
Jaja ni fattar... snart får man väl börja pröjsa för hm-kortet...

Taxiresor - jag vet egentligen inte varför... Känns bara så onödigt!

Frissan - jag HATAR att betala 1700 spänn för lite färg och toppklippning. Kanske för att jag även är lite rädd för frisörer.

Naglar/färga ögonbryn + plock / massage så kallade skämmabort saker - jag vet att det är värt det i slutändan. Alla måste få lyx ibland, det är bara det att jag tycker att det är jobbigt att det försvinner pengar utan att jag egentligen inte kan ta på det jag har betalat för.

Min lista kan göras lång... tur att jag lägger lite pengar på sånt som jag tycker om också :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0