Helgen

Det blev sent i fredags. Vi satt uppe och kollade film, sen färgade jag ögonbrynen sådär vid 12 snåret.
När det äntligen var sängdags så blev Wilma sämre ( märkte kvällen innan att allt inte stod rätt till )
Hon började klia sig frenetiskt, springa runt runt i lägenheten och spy lite här och där. Så jag somnade inte förrän 05.30 och klockan ringde 07.30 för ännu en arbetsdag. Fy fasen va trött jag var!
Wilma fick åka till animalen med mamma. Hon hade fått nässelutslag över hela kroppen och nån slags av allergisk reaktion. Hon fick en spruta kortison. Nu är hon mycket bättre!

När jag kom hem från jobbet i lördags var det bara att slänga sig in i duschen och göra sig klar till Lasses 60 års partaj.
Kl 18 var vi där. Kims syskon med familjer, mf var där. Fullt hus, massa kids. Kul för Junia. De lekte för fullt. De stora flickorna var jätteduktiga och va med de små hela kvällen.
Åt så god mat, förrätt var Lasses berömda svampsoppa ( jag som inte ens äter svamp tyckte den var god, silade bort de största svamparna bara ;)
Sen blev det en höstbuffe och där fanns de mesta, från västerbottenspaj till viltfärsbiffar. Allt var gott.
Så blev det såklart presentöppning och tårtor.
Junia somnade i Lasses och Åsas säng kl 21 och där sov hon tills vi tog en taxi hem vid 03.
Det var riktigt trevligt.

Idag är en fin dag. Kim mår väl sådär, själv var jag uppe vid 10 när Junia vaknade men hon somnade om och då passade jag på att städa lägenheten, diska och sortera tvätt!
Skönt nu är det gjort, nu ska vi ut!
Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0