Flytten går till...

Från början var det menat att vi skulle sälja lägenheten på täppgatan och flytta till ett hus, alternativt köpa en tomt och bygga ett hus.
Vi började kolla på hus för 1 1/2 år sedan, hittade ett i nykvarn förra sommaren men vårat tak var 3 milj. och när budgivningen fortsatte uppåt så hoppade vi av. Efter det har vi varit och kollat på många hus och tomter i bla nykvarn, pershagen och viksberg.
Även i Trosa men kom på att jag skulle få minst 20 min längre resväg till jobbet så det la vi ner( blev ju bra iaf eftersom svärföräldrarna bygger hus där )
Saken är den att vi inte hittat något i vår smak under all tid.
Så i somras så blev ett renoverings objekt till salu på gula gården ( har varit och kollat på några nyrenoverade lägenheter där och jag har alltid varit svag för den adressen, fina gamla hus från 1915 ca )
Kim sa inget till mig, utan köpte lägenheten bara för att göra en bra affär. Köpa billigt, renovera själv och sälja så fort den var klar och såklart tjäna en rejäl hacka pengar.
Efter ett tag i och med mammaledigheten började jag känna mig fast i lilla lägenheten på täppgatan ( är en 2a på 63 kvadratmeter) och Junias saker som ligger överallt och att jag bara ville härifrån. Det har funkat jättebra på täppgatan sålänge Junia var spädis, hiss och skötbord på badkaret räddade vår vardag ;)
Så vi beslöt oss för att sälja täppgatan och flytta till doktormartingatan som är en 3a på 83 kvadratmeter. Där får vi mer plats och jag tror vi kommer ha det bättre där MEN letandet efter drömhuset/tomten fortsätter! Vi tänker inte slå oss till ro bara för att, vi vill verkligen flytta till hus! Man får bara ta några pauser på vägen för att nå målet, right?
Kim är iaf jätteduktig och KAN allt som har med nybyggen och renoveringar att göra så jag har inte lagt mig i hur nya lägenheten är planerad och hur den kommer att se ut när det är klart. Jag tar de enklare uppgifterna så som möbler och belysning... :)
Vi flyttar alltså en gata ner, från täppis till gulagården. Förhoppningsvis i december om allt flyter på som det ska!
Nu fick du en uppsats till svar Mikaela :D


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det var ett mycket utförligt svar - tack! Vi tittar också på hus men vi blir kvar i vår tvåa på Elsarostigen i ca 1,5 år till. Hoppas att det kommer att funka bra!

2012-10-04 @ 08:19:37
URL: http://mikaelita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0