Torsdagen

Tänkte berätta om vår grymma kväll i torsdags. Kl 17 var det middag hemma hos Jonn. Jag, Kim, Danne, Isabel och Patrik var där.
Jonn hade kirrat pepparbiff med risotto.
Satt bra tillsammans med lite alkoholhaltig dryck. Vi dunkade SHM och satt och kollade på olika youtube klipp.
Kl 19 så åkte vi iväg. Patrik skjutsade oss, trafiken flöt på bra ända fram till Solna där tog det stopp.
Tydligen hade AIK sin sista match på Råsunda så tänk er 70 000 pers på väg mot samma håll.
När vi väl kommer fram och hoppar av bilen ( typ i farten från vägen haha) det var helt kaos, upptäcker vi att biljetterna ligger kvar i bilen med Patrik som redan hunnit åka i väg.
Kim kutar efter och vi ringer. Inger svar. Kollar på klockan, åtta.
Va faaan det här händer inte!!!
När det gått en halv timme är Kim inte tillbaka. Vi har druckit upp all färdkost och är beredda att typ ge upp....
Men så kommer han!
Äntligen! Vi går bland de sista in på arenan och slapp undan alla köer.
Vi beställde varsin öl och efter 10 min började de köra.
Sån tur och sån glädje. Hällde i oss öl för att jag blev så varm / svettig av att stå och hoppa upp och ner.
Vid midnatt var det över, och snälla Patrik kom och hämtade oss.
Men tydligen så tål inte morsan Emelie 3,5 or så jag lyckades somna med både smink o strumbyxor på.
Kändes lite som förr i tiden när man var ute och körde ända in i kaklet :)
Haha.
En av de bästa kvällarna på mycket mycket länge och som jag alltid kommer att minnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0