28 Januari

hej på er. som ni förstår är allt så nytt fortfarande och bloggen kommer lite i kläm.
vi har hittat på massa skoj i veckan. i måndags hälsade vi på min farmor och farfar i enhörna. farmor satt med lillan i famnen hela tiden. första barnbarnsbarnet för deras del. 17 år sedan hon höll i en bebis sist.

i tisdags var jag på möte, hade årsredovisning om företaget med revisorerna. första gången jag var borta från lillan i 4 timmar. kim fick köra nappflaska med ersättning. det gick bra =)
sen åkte vi till mormor i hägersten och blev bjudna på lunch. mormor hade gjort en jätte go kanelglass med kola sås också. väldigt uppskattat. jag fick en fin gåva också, som nybliven mamma. en av mormors guldringar. den är jättefin och speciell. om jag inte minns helt fel är det gjord av en smed i norrbotten.

onsdagen var min och lillans första dag UTAN pappa! ojoj vaknade 08... kan ju säga att dagen blev rätt annorlunda. min snälla tjej som sovit den mesta tiden var vaken 10 timmar i streck och skrek rakt ut kanske 9 timmar utav de 10. magknip-deluxe kan man ju kalla det. som tur va blev hon lite lugnare när Kim kom hem. jag kunde ÄNTLIGEN få hoppa in i duschen. jag var heeeelt slut i huvudet efter den dagen. farmor Carina och hampus kom förbi nån timma på kvällen. lillan somnade runt 7 tiden sen sov hon resten av natten. helt utmattad lilla gumman.

torsdag! vi tog sovmorgon till kl 11. klädde på oss och begav oss ut på en vagnprommis med wilma. sen kom becca. vi myste i soffan och bara va.
när kim kom hem från jobbet packade vi våra väskor och flyttade ut till enhörna. Carina och Per har åkt till sälen så vi tänkte byta lite miljö. skönt att bara kunna släppa ut wilma och att man lätt kan ta vagnen.

i fredags så sov vi till 10.30. låg och myste i sängen. sen kom becca och hämtade oss. vi packade med oss vagn och bilstol i bilen o begav oss till stan. kikade runt lite, men jag har inte fått tillbaka min shoppinglust. det blev 2 st amningsbhar. kul...
sen skjutsade becky hem oss till mamma. vi hann mysa lite, prata om dopet... lite grekland... o sånt. Kim hämtade oss efter jobbet, ut till enhörna där vi förberedde lite middag. jonn, sandra o hampus kom förbi. vi gjorde pizza. sjuuukt gott! jag o sandra drack rödvin. kände redan lite rus efter 1 glas så det blev inte så mycket mer för min del =)
det blev kladdkaka o glass till efterrätt.

LÖRDAG!
sköööönt med helg!! och en ledig pappa-kim. sov till halv 12. lillan o kim kan det här med att sova! sen tog pappa o dotter ett härligt bad i bubbelbadkaret. babyolja och 37 gradigt vatten, precis som det ska va. (tror jag)
sen kom jelena på besök. hon gjorde pannkakor, med glass, banan, sylt och chokladsås. vilken jäkla bra start på dagen. så gott! TACK snälla jelena!
efter ett tag kom Sarah o Daniel på besök. så nu sitter vi alla sex soffan och softar lite.

ang. namn till lillan är inget 100% bestämt. jag har lite dåligt samvete... men jag känner i hela hjärtat att det är en Junia. det gäller bara att övertyga... övertala... Kim. lättare sagt än gjort....TYDLIGEN!

Trevlig Helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0