LÖRDAG!

Junia gav oss sovmorgon till10.30. Bara det gör ju att dagen inte kan bli dålig.
Men det hade jag inte räknat med heller.
Tog en snabbis runda på stan med Jelena. Bytte batterier i 2 klockor och köpte lösögonfransar och ett guldnagellack till kvällens festligheter.

När det var gjort så gick jag ut med vagn och hund på en promenad.
Lagom trötta vid 15 snåret kom farfar Lasse för att hämta Junia. Hon spenderade sin natt där och inte en sur min på hela tiden.
Jag och Kim då?
Jo vi gjorde oss festfina och sen begav vi oss till min mormor i Hägersten. Min bror och hans fru, min syster, min moster och hennes fästman och mamma och pappa, och såklart mormors livskamrat Hans hade ordnat ett överrasknings kväll åt mompen.
Mormor är en pigg en så det blev en ordentlig festkväll.
Vi började hemma hos henne, alla hade gjort olika snittar och köpt med sig skumpa som vi skålade med.
Kl 18 kom taxi och hämtade upp oss och körde mot Kungsgatan och goldenhits. Bästa bordet längst fram. Mormor var på strålande humör och kunde inte i sitt liv förstå vad vi hade hittat på.
Vi åt jättegod 3 rättersmiddag och showen var över förväntan. I en del av showen grattar de alla som fyller år osv, sist ropar de Eva... Eva 80 år finns det nån Eva? Mormor blir lite till sig och säger jaaaa i micken. Sen sjunger vi tillsammans och sen blir hon uppbjuden på en dans. Lite lugn sådär. Mormor är hur nöjd som helst för killen sjunger samtidigt som de dansar. Vi andra håller på att skratta ihjäl oss.
Min mormor bjuder verkligen på sig själv, och hon var inte ett dugg nervös när hela publiken kollade och klappade händerna.
Vid 23 tiden var showen slut och det blev nattklubb. Vi stannade kvar och tog en drink eller 2. Vi hade ringdans och löjlade oss som bara vi gör.
Kom hem med taxi vid ett snåret och då var jag helt slut.
Men fy tusan vilken lyckad kväll!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0